Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#7792Neuznaná reklamace - notebook baterie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 6 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2015, před 9 lety

Martin Klečka

Znění stížnosti

Dne 11.9 jsem reklamoval baterii od notebooku, který jsem zakoupil u společnosti CZC.CZ dne 29.12.2013. Důvod reklamace byl, že baterie již vůbec nefungovala, notebook bylo třeba mít připojeno přímo na elektřinu, tj. kapacita baterie 0%, což se nedá považovat za běžné opotřebení.

Dne 16.9 mi přišlo vyjádření ze servisu: "Životnost akumulátorů a doba jejich použitelnosti je dle informací poskytovaných při prodeji maximálně jeden rok v souladu s § 2113 NOZ z důvodu jejich specifických vlastností. Termín pro uplatnění reklamace vady akumulátoru vypršel 29.12.2014."


Produkt

Toshiba Satellite C55-A-19N


Požadované řešení

Podle § 2165 odstavce 1 OZ žádám o bezplatnou výměnu baterie za novou, prodejce nemůže jednostranně zkrátit záruční dobu na 1 rok. 0% kapacity baterie neodpovídá rovněž běžnému opotřebení, ale spíše svědčí o skryté vadě výrobku už v době nákupu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 12:03, před 9 lety

Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2015 12:47, před 9 lety

Dobrý den pane Klečko.

Je nám líto, ale na opotřebení věci se záruka nevztahuje.

Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.9.2015 12:55, před 9 lety


Martin Klečka

Dobrý den,

pokud je po 20 měsících kapacita baterie 0% při domácím zběžném používání nedá se podle mě hovořit o opotřebení věci (což by byla např. 50% kapacita], ale o nesplnění jakosti výrobku (skryté vadě), kterou jsem v době nákupu nemohl odhalit.

S pozdravem
Klečka Martin

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 15:43, před 9 lety

Pokud spotřebitel s výsledky reklamace nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce z oboru a celou záležitost s ním konzultovat a případně mu zadat vypracování znaleckého posudku, ve kterém se bude soudní znalec zabývat povahou vady a zároveň se vyjádří k odůvodnění zamítnutí reklamace. Vyjde-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, měl by se spotřebitel s tímto posudkem obrátit na prodávajícího s požadavkem odstoupení od smlouvy, jelikož reklamace nebyla provedena řádně a včas.

Poněvadž zboží bylo zakoupeno v roce 2013, tedy ještě před účinností v součastnosti platného občanského zákoníku, použijí se na předmětný právní vztah ustanovení starého občanského zákoníku z. č. 40/1964 Sb. Je-li kupujícím spotřebitel a prodávající podnikatel, platí, že záruční doba při prodeji zboží činí 24 měsíců. V této době odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou. Z tohoto práva existují ale výjimky, které jsou uvedeny v § 619 starého občanského zákoníka. Jednou z nich je i ta, že záruku nelze uplatnit na věci, které se rychle kazí. Většinou se jedná o výrobky, u kterých není technologicky možné zaručit stálou jakost po dobu, ve které má být zboží v záruce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2016 10:39, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 15:39, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.