Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#77924Všechno špatně - reklamace, podpora, přístup

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2024, před 5 měsíci

Kryštof Novotný

Znění stížnosti

Rád bych Vás informoval o problému, který jsem měl s reklamací Apple Watch na pobočce společnosti Datart ve Svatoslavově ulici v Praze 4.

Dne 10.8.2024 jsem reklamoval své Apple Watch a bylo mi sděleno, že reklamace byla vyřízena výměnou zboží za nový kus. Na webových stránkách společnosti je však jasně uvedeno, že v případě, kdy je zboží posouzeno jako neodstranitelně vadné, má zákazník právo si vybrat mezi vrácením peněz, výměnou za nový výrobek nebo výběrem jiného výrobku. Tuto informaci rovněž potvrzuje Česká obchodní inspekce (ČOI).

Prodejce na pobočce mi však odmítl poskytnout možnost vrácení peněz, přestože došlo k výměně hodinek a byl mi přidělen nový sériový kód. Tento postup je podle mého názoru v rozporu s uvedenými podmínkami a právem spotřebitele.

Ihned po této zkušenosti jsem se obrátil na zákaznický servis společnosti a požádal o vystavení dobropisu nebo vrácení peněz na účet. Nicméně od 10. srpna, kdy jsem reklamaci na zákaznický servis nahlásil, se mi nikdo z firmy neozval, a to ani po několika dalších urgencích z mé strany.


Produkt

Reklamace Apple Watch SE Cellular


Požadované řešení

Vrácení peněz namísto schválené výměny zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2024 16:34, před 4 měsíci

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění, a to buď dodáním nové věci bez vady, nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Jestliže tedy oprava věci není možná, má spotřebitel právo na dodání nové věci.

Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy. Ze zákona tedy spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy v případě neopravitelné vady nenáleží.

Podnikatel může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout práva i nad rámec zákona. V tomto případě tak společnost činí na svých stránkách (konkrétně na https://www.datart.cz/napoveda/reklamace). Z tohoto důvodu se domníváme, že spotřebitel právo na vrácení peněz má.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 13:55, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.