Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zaregistroval jsme se na serveru www.amateri.com a zakoupil měsíční VIP předplatné v hodnotě 258Kč, které se strhávají každý měsíc. Poté, co mi z jejich strany smazali účet, zjistil jsem, že mi i přesto každý měsíc tento poplatek účtují a peníze z účtu mizí. Kontaktoval jsem jejich podporu a bylo mi řečeno, že je mojí povinností předplatné zrušit, což mi přijde jako absolutní nesmysl, vzhledem k tomu, že vám účet sami smažou a vy nemáte možnost se do svého profilu přihlásit a cokoli změnit. Po kontaktování podpory mi poslali speciální odkaz na formulář, který musím vyplnit a poté mi předplatné zruší. Toto mi ale přijde jako nekalá obchodní praktika a neustále někomu strhávat peníze z účtu, když dotyčnému zrušíte profil a odepřete mu možnost služby využívat mi přijde nejen jako bezdůvodné obohacení, ale také jako podvod.
měsíční VIP předplatné 258Kč/měsíc
Vrácení peněz za předplatné, které bylo účtováno nadále i po zrušení profilu.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel službu objednal a zaplatil, je společnost povinna službu poskytnout. Pokud tak neučiní, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Smazáním profilu spotřebitelem nemusí dojít k ukončení smlouvy. Spotřebitelům proto doporučujeme, aby závazek i v takovém případě vypověděli.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane,
v této věci se na mě prosím obraťte napřímo na legal@amateri.com, vaši stížnost rád vyřídím k vaší spokojenosti.
Vzhledem k tomu, že jsem doposud o této věci neobdržel žádné informace, nebylo možné vaši reklamaci řešit.
Děkuji za spolupráci.
S úctou a pozdravem
Mgr. Jakub Krejčí
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Je smutné, že s vámi začne tato společnost jednat až ve chvíli, kdy se obrátíte na odborníky, ale naštěstí se vrácení peněz vyřešilo.