Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.10.2014 jsem u výše uvedené společnosti zakoupil LCD TV Philips 40PFS6609. Součástí dodávky byl jako promoakce i tablet Philips PI 2010B1, výslovně uvedený jako výrobek v hodnotě 2500,-Kč. U obou výrobků (TV i tablet) je uvedena záruční doba 24 měsíců. Tablet byl z důvodu nefunkčnosti reklamován pod č. RE15044949. Reklamace byla vyřízena tím způsobem, že mě bylo oznámeno, že výrobek je neopravitelný a výměna není možná, neboť již není dostupný. Společností CZC byly navrženy 2 varianty řešení. Vystavení dobropisu na 1kč, neboť se jednalo o "dárek" a nebo vrácení neopravitelného zařízení. Oběma řešeními se cítím poškozen, neboť tablet byl v nabídce i na faktuře uváděn jako zboží v hodnotě 2500,-Kč a to byl také jeden z významných důvodů, proč jsem se rozhodl pro koupi tohoto konkrétního modelu televizoru.Výměnu za jiný tablet s obdobnými technickými parametry CZC odmítl s odůvodněním, že na ní není právní nárok. Pokud jsem to pochopil správně, tak pokud by byl ve skladu stejný model, byl by mě bez problémů vyměněn, ale protože není, dostanu korunu nebo nefunkční křáp.
RE15044949, Philips PI 2010B1
výměna, sleva na jiný model
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Havlíne.
Tablet byl zakoupen za 1 Kč jako dárek k TV, Na tablet je standardní 2 letá záruka. Bohužel tablet je neopravitelný a jeho výměna není možná (již se nevyrábí) . Můžeme tedy vystavit pouze dobropis nebo zboží vrátit.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den.
Reakce společnosti CZC mě nepřekvapila, výsledek je stejný jako u již proběhlé e-mailové komunikace. Ale v tom případě se tedy jednalo o klamavou nabídku při nákupu TV, neboť dárek byl popsán jako "tablet v hodnotě 2500,-Kč" a nyní se dozvídám, že v případě vypořádání reklamace má hodnotu 1 kč. Prosím o vyjádření dTestu k uvedenému případu.
Dobrý den,
přikládám nákupní fakturu, kde je zřejmá cena produktu, tedy 1,- bez DPH.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly ujednány, může kupující požadovat odstranění vady. Není-li to možné, má spotřebitel právo na dodání nové věci. Pokud nelze ani toto učinit, je možné od smlouvy odstoupit.
Pokud dojde k odstoupení od smlouvy, závazek se zrušuje od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Prodávající je povinen vydat, co za zboží od kupujícího obdržel. Vrací se tedy to, co bylo zaplaceno, nikoli udávaná hodnota výrobku.
Nabízení nekvalitního zboží za akční cenu v případě zakoupení hodnotnější výrobku by mohlo být považováno za nekalou obchodní praktiku a to v případě, pokud by tak prodávající konal úmyslně, s cílem ovlivnit spotřebitelovo obchodní rozhodnutí, které by jinak spotřebitel neučinil. Prodávající by si musel být vědom toho, že zboží za zvýhodněnou cenu nedosahuje vlastností, které inzeruje a také by si musel být vědom toho, že uplatnění práva z vadného plnění bude téměř nemožné. Dozor nad dodržováním zásad poctivého prodeje provádí Česká obchodní inspekce. Ta může také prodávajícímu, který užívá nekalé obchodní praktiky, udělit pokutu.
Děkuji za vyjádření. V právní rovině je tedy vše jasné,v morální nikoli. Prosím o uzavření stížnosti