Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, brala jsem si u společnosti Tando financial úvěr, v té době jsem měla brigádu u jedné firmy a k tomu pobírala starobní důchod. Bohužel se člověk může ocitnout ze dne na den v těžké situaci a to se bohužel stalo i v mém případě. V práci mi bylo sděleno, že již nadále se mnou nepočítají a tudíž mi zůstal pouze starobní důchod, který je v mém případě 14.500 kč, ze kterého nejsem schopna uhradit daný úvěr najednou. Je zde i možnost min. splátky, ale ta je vůči mému důchodu příliš vysoká. Společnost jsem kontaktovala v jaké situaci se nacházím a zda by bylo možné se domluvit na splátkovém kalendáři. Vyhověno mi nebylo a pohledávka byla předána inkasní agentuře Fincollect, se kterou není žádná domluva. Chtéjí po mě alespoň min. splátku, která je 15.000 kč a neustále se navyšuje. Vůči mému důchodu to nedokáži uhradit. Vůbec jsem nepočítala s touto situací a ráda bych to vyřešila nějakým možným způsobem.
Krátkodobý úvěr
Prosila bych o splátkový kalendář, abych danou situaci mohla vyřešit
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
V případě, že se klient dostane do finanční tísně a není schopen dostát svému závazku uhradit celý úvěr najednou, má možnost odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů (za podmínky úhrady alespoň minimální splátky, která se rovná výši úroků za předchozí období). V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčeni, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy, a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace, a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. To platí i v tomto případě.