Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
zakoupila jsem si u vás leštící pastu. Podle reklamy úžasnou, která po použití vylepší vzhled všeho.
Koupila jsem to jako dárek, který jsem bohužel předávala až teď, protože jsme se s dotyčnými setkali po dlouhé době.
Musím přiznat, že mi bylo trapně, když před mýma očima jeden známý otevřel skleničku s jakým si krémem, který byl sice zabalený tak, že byl jako originál, tzn. ve folii, ale pod uzávěrem byl odchlípnutý papírový kryt a krém pod tím byl sražený, měl jinou barvu. Prostě starý krém možná měl dávno skončit v kontejneru.
Tím, že jsem to chtěla dát jako dárek, tak bohužel nesplňuji podmínky vrácení nevhodného krému v zákonné lhůtě. To doufám pochopíte.
Navíc vůbec nerozumím Vašemu nařízení, že všechny věci, které jsou nevyhovující musí být vráceny v nepoškozeném originál obalu.?
Jak mohu zjistit, zda je výrobek dobrý, nebo špatný, když jej nemohu vyzkoušet? to fakt nemá logiku.
Můžete mi prosím odpovědět na moji zprávu, která je zároveň reklamací, protože ten 2x zakoupený krém se nedá používat.
Děkuji za zprávu, jak mám dále postupovat.
Je mi vše líto, Vaše reklama na tento krém mě uchvátila, ale to je asi tak vše.
Vše jsem vypsala-viz výše
Navrhuji vrácení peněz, protože se přiznám, že žádný náhradní nebo podobný produkt nechci.
Navíc to bohužel nebylo pro mne, ale kamarády, kteří jsou kutilové a takový druh dárku by ocenili. Nedáváme si žádné drahé dárky, ale vždy praktické.
Proto mě to bylo více než trapné a slíbila jsem jim, že Vám napíši co se stalo a že budeme věřit, že nám vyhovíte a vrátíte peníze za nekvalití zboží.
|
Tweet |
Vadné zboží lze reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta k vyřízení reklamace v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis je možné zaslat na adresu: P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.