Společnost


HiTech Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:35
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77946Dodání špatného zboží od jiné firmy a jiného vzhledu.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2024, před 5 měsíci

Mirka Oborníková

Znění stížnosti

Od firmy Hitech electronics jsem si objednala dne
13. 6. 2024 - airbagovou vestu na motorku: "555 - AIRBAGOVÁ VESTA TURTLE PRO-AIR M *AKCE*" v ceně 12950 Kč (cena s DPH, včetně dopravy po ČR).
20. 6. 2024 - zboží dorazilo. Faktura nebyla obsahem zásilky a ani v elektronické podobě. Zboží bylo v detailech jiné a od úplně jiné značky. Neodpovídalo mé představě bezpečnosti na motocyklu (je to šmejd).
21. 6. 2024 - jsem mailem požadovala fakturu k zaplacenému zboží a také jsem odstoupila od smlouvy. Opakované pokusy o telefonní kontakt byly neúspěšné. Na web www.hitechelectronics.cz jsem uvedla, že chci odstoupit od smlouvy a požadovala jsem fakturu za zaplacené zboží. Po mailu jsem poslala foto produktu a číslo smlouvy. Bylo mi odepsáno, že "pokud mám pocit, že chci zboží reklamovat, mám postupovat podle VOP". Nechtěla jsem zboží reklamovat, ale chtěla jsem odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Na to už prodejce nereagoval.
28. 6. 2024 - jsem poslala zboží na adresu firmy HiTECH Electronics s.r.o., Kaprova 42, Praha 1, 110 00 (podací lístek mám) a také písemně na Pražskou a Brněnskou adresu + emailem jsem infomovala prodejce o vrácení zboží bez udání důvodu podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Adresát si zboží nepřevzal a vrátilo se mi zpět. Dopisy se nevrátily.
- V další komunikaci přišel mail, že budou k dispozici 26. 7. 2024 (asi byli na dovolených). Po této době už prodejce odmítl uznat vrácení zboží v zákonném termínu 14 dnů.
Vzhledem k tomu, že cena zboží přesahuje 10 tisíc Kč, podám trestní oznámení.


Produkt

555 - AIRBAGOVÁ VESTA TURTLE PRO-AIR M


Požadované řešení

Chci vrátit zboží prodejci HiTECH Electronics s.r.o.
Chci aby mi byla vrácena částka 12.950 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2024 07:39, před 5 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti HiTech Electronics s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 12:25, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.