Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 18. 8. 2024 jsem na eshopu chcipleny.cz zakoupil dětský šampon značky Kii-Baa pro moji roční dceru. 20. 8. 2024 mi byl produkt doručen. Po jeho rozbalení jsem zjistil, že má šampon expiraci 9/2024 tedy září 2024 (mohu doložit fotografií). Tato informace o expiraci nebyla na stránkách produktu uvedena (můžu vám zaslat screenshot, který jsem pořídil na mám telefonu 20. 8. 2024 v 20:03). Ten samý den 20. 8. 2024 jsem prodejci (info@chcipleny.cz) posílal email, kde prodejce žádám o vrácení peněz. Na email mi odpovídal pan J.D. cituji: "Dobrý den, chtěl bych upozornit, že expirace u BIO výrobků se pohybuje okolo 4-6 měsíců, při jejich výrobě, takže expirace 1-2 měsíce je celkem běžná, počítá se s tím, že věc se rychle spotřebuje. Samozřejmě se nejedná o potravinu můžete ho použit úplně normálně i po této expiraci. Dále bych chtěl upozornit, že u každého výrobku je uvedená expirace v popisu produktu, takže jste o ní byl před nákupem byl informován. Každopádně, zda výrobek nechcete a je neotevřený není problém nám ho vrátit zpět, my Vám peníze vrátíme." Pán D. mi lhůty ohledně expirace BIO výrobků není schopen mi říct z jakého zdroje vychází, pouze uvádí, že vychází z běžné praxe. Jsem na 100 % přesvědčen, že na základě mého emailu prodejce u internetové stránky produktu dopsal expiraci. Odhaduji, že tuto změnu provedli v čase mezi 20:03 - 20:13. Domnívám se, že prodejce se tímto dopustil klamání zákazníka a odmítá tuto skutečnost přiznat. Opravdu pro nás není možné šampon do září spotřebovat.
V dalším z mnoha emailů o prodejce požaduji, aby náklady na vrácení uhradil on a vrátil mi částku (cena produktu + poštovné ke mně), nicméně mi prodejce odmítá proplatit poštovné k nim. Opravdu nemám zájem ani důvod platit za vrácení výrobku, který má expiraci do září, s tím, že za takovou dobu nejsme schopni šampon spotřebovat. I zde vám mohu poskytnout celou emailovou komunikaci. Aktuálně nám šampon/sprchový gel (protože se jedná zároveň o sprchový gel, tak je spotřeba daleko vyšší) jiného výrobce o stejném objemu 200 ml vydržel 3,5 měsíce.
Dětský šampon značky Kii-Ba (přírodní jemný dětský šampon) 200 ml. LOT: 40520, EXP:09/24
Mám zájem šampon vrátit, ale jenom za předpokladu, že mi budou proplaceny náklady na odeslání produktu zpět prodejci a vrácena celá fakturovaná částka.
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Problematiku navrácení peněžních prostředků při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy řeší § 1832 občanského zákoníku. Podnikatel vrací spotřebiteli bez zbytečného odkladu peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku však platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Co se týče nákladů na vrácení zboží při odstoupení dle § 1829 občanského zákoníku, nese je spotřebitel.
Reklamace:
Protože zboží nesplňovalo očekávání průměrného spotřebitele, domníváme se, že jej bylo možné reklamovat. Ze stejného důvodu jsme toho názoru, že by informace o brzké expiraci měla být uvedena přímo u nabízeného produktu.
Spotřebitel má v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.