Společnost


Cortés Jakub, Mgr.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7795Nevydání objednávky, zákaz objednávání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2015, před 9 lety

Alice Stanislavová

Znění stížnosti

Objednala jsem si u tohoto obchodníka zcela poprvé knihy s místem vyzvednutí Antikvariát Anděl. V obchodních podmínkách uvádí Mgr. Cortés toto:

2. Rezervace knih na prodejně
Knihy z naší nabídky si můžete rezervovat na prodejně po dobu jednoho týdne. Rezervace je nezávazná, pokud se Vám kniha nebude líbit, nemusíte ji kupovat. Nevyzvednuté knihy po uplynutí jednoho týdne automaticky vracíme do prodeje. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem převzetí knihy a zaplacení kupní ceny. Od takto uzavřené kupní smlouvy nelze odstoupit ve smyslu článku 4 a následujících těchto obchodních podmínek. Jste povinni si knihu při převzetí řádně prohlédnout a zkontrolovat případné vady.

Prodavačkou mi bylo umožněno knihy prohlédnout. Na interní pravidlo jsem nebyla ani prodavačkou upozorněna předem.
Vybrala jsem si necelou polovinu knih za téměř 2000,-. Prodavačka mi je odmítla vydat s důvodem interního nařízení majitele, že pokud hodnota odebíraného zboží nebude dosahovat poloviny celkové hodnoty objednávky, nesmí prodavačka vydat žádnou z knih, což je v naprostém rozporu se zveřejněnými obchodními podmínkami. Zeptala jsem se, zda si tedy knihy mám objednat znovu. Na to mi prodavačka odpověděla, že si už nemám objednávat nic, protože mi už nikdy žádnou knihu nevydají.

Napsala jsem tedy velmi slušný mail majiteli o nespokojenosti s tímto přístupem a jednáním v rozporu s obchodními podmínkami a čekala vysvětlení. Přišla mi tato odpověď se zákazem objednávat (asi v rámci zásad, které vydává Mgr. Cortés zcela nepochopitelně za vlastní - FAIR PLAY FAIR TRADE):

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jakub Cortés
Datum: 13. 9. 2015 12:17:14
Předmět: a11


pani,

souhlasim s kolegyni. potrebujeme "zakazniky", ne lidi, kteří nas zdrzuji a naší práce si nevazi. takove nepotrebujeme.
u nas prosim neobjednávejte. dekuji za pochopeni.


Mgr. Jakub Cortés
Vlastislavova 16
140 00 Praha 4 - Nusle, Czech Republic
phone: 00420 603 469 105


Produkt

knihy s folklorní tématikou


Požadované řešení

Obchodník by měl postupovat v souladu se zveřejněnými obchodními podmínkami, nebo zveřejnit své interní pravidlo, že vydá pouze celou objednávku, či částečnou v případě, že přesahuje alespoň polovinu hodnoty původní objednávky.

A dále by se měl ke slušně jednajícímu zákazníkovi také slušně chovat. Ráda bych dostala vysvětlení, zda má právo slušnému zákazníkovi obchodník zakázat nakupovat či vydat objednávku, kterou si přijde vyzvednout.

Znovudodání již nepožaduji z důvodu vlastní sebeúcty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2015 09:43, před 9 lety

Prodávající uvádí výslovně na stránkách svého internetového obchodu následující informace ohledně spotřebitelkou provedené rezervace knih:
"Potvrzením objednávky/rezervace zboží z našeho internetového obchodu potvrzujete souhlas s těmito obchodními podmínkami, které se tímto stávají součástí kupní smlouvy. Knihy z naší nabídky si můžete rezervovat na prodejně po dobu jednoho týdne. Rezervace je nezávazná, pokud se Vám kniha nebude líbit, nemusíte ji kupovat. Nevyzvednuté knihy po uplynutí jednoho týdne automaticky vracíme do prodeje. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem převzetí knihy a zaplacení kupní ceny. Od takto uzavřené kupní smlouvy nelze odstoupit ve smyslu článku 4 a následujících těchto obchodních podmínek. Jste povinni si knihu při převzetí řádně prohlédnout a zkontrolovat případné vady."

Takto zveřejněná pravidla jsou však zavazující nejen pro spotřebitele, ale samozřejmě rovněž i pro prodejce a je povinen v souladu s nimi postupovat.

Pokud spotřebitelce při osobní návštěvě prodejny a při vyzvedávání učiněné rezervace zboží, bylo toto zboží zcela odepřeno, nevydáno s tím, že pro ní platí do budoucna zákaz objednávání knih u prodejce, v rozporu se zněním uveřejněných podmínek rezervace knih s odkazem na jakési další nezveřejněné interní pravidlo prodejce, jedná se bezesporu o použití nekalé obchodní praktiky při nabízení a prodeji zboží, které je zakázáno používat prodejci dle § 4 zákona o ochraně spotřebitele.

Prodejce je stejně jako spotřebitel vázán uveřejněnými obchodními podmínkami pro poskytovanou službu rezervace knih a nemůže se od takto stanovených pravidel jednostranně odchýlit s odkazem na nezveřejněnou interní instrukci prodejce, pokud spotřebitel nebyl před využitím poskytnuté služby rezervace knih s ní nijak seznámen.

Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Pokud by prodejce řádně v souladu se skutečným postupem na prodejně na svých internetových stránkách uveřejnil podmínky pro rezervaci knih, dá se předpokládat, že spotřebitelka by k takové rezervaci zboží vůbec nepřistoupila a nevážila cestu na provozovnu podnikatele za takových podmínek.

Odbornou péčí dle § 2 písmene o) zákona o ochraně spotřebitele se rozumí úroveň zvláštních dovedností a péče, kterou lze od podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli rozumně očekávat a která odpovídá poctivým obchodním praktikám nebo obecným zásadám dobré víry v oblasti jeho činnosti.

Státní dozor pro oblast používání nekalých obchodních praktik dle zákona o ochraně spotřebitele je svěřen do rukou České obchodní inspekce, která je oprávněna při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele uložit podnikateli ve správním řízení pokutu, popř. uložit zároveň opatření k nápravě (tzn. uvést uveřejněné obchodní podmínky do souladu se skutečným postupem vůči spotřebitelům).

Spotřebitelce doporučujeme obrátit se v daném případě na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Zároveň může spotřebitelka dozorový orgán požádat, aby byla informována o výsledcích zjištěných na základě podaného podnětu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.9.2015 03:40, před 9 lety

dTest je soukromou komerční platformou, která dává frustrovaným jedincům možnost publikovat nepravdivá nepodložená tvrzení.

dTest pod rouškou OPS spamuje a zahlcuje podnikatele, kteří se nechtěně stávají jejími rukojmími. dTest nepřímo podnikatele nutí k "registraci".

ANTIKVARIAT11 nepožaduje / nepožadoval stažení obdobných příspěvků, je však nucen se k nim čas od času vyjadřovat.

Stěžovatel v uvedeném případu vybral cca 3 tituly z celkem 20ti objednaných. Zbývající hodlal vrátit. Činil tak 20 min. po zavírací době. Prodavačka bona fidae setrvala déle. Žádná údajná "interní" instrukce neexistuje, existuje obecná lidská slušnost, která v daném případě přesáhla meze.

Šikanózní "výkon" práva v ČR nepožívá ochrany. ANTIKVARIAT11 má za to, že se stěžovatel v daném případu pokusil svých práv zneužít a zaměnil ve své mysli ANTIKVARIAT11 s půjčovnou knih, případně čítárnou. Obdobné služby ANTIKVARIAT11 neposkytuje. Takové služby v ČR poskytují instituce napojené na veřejné rozpočty.

Proti nekalému jednání quasi-zákazníka se rozumný podnikatel brání za každých okolností. ANTIKVARIAT11 nečiní v tomto výjimku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.9.2015 21:04, před 9 lety


Alice Stanislavová

Pokud výše uvedená reakce pana Cortése znamená, že mě neadresně zařadil do jakési skupiny ("frustrovaný jedinec"), žasnu, kam až jeho urážky mohou zajít. Stejně jako zákaznici Kamilu z Českých Budějovic nazval psychicky narušenou osobností.

Ráda bych tedy nyní podložila tedy fakta formou citace svého mailu, který jsem panu Cortésovi (Rudolfovi?) poslala s popsáním situace odehrané v obchodě při mém nákupu a na nějž reagoval odpovědí citovanou v mé stížnosti (tedy že s kolegyní souhlasí). Proč tedy nyní existenci interního pravidla a toho, jak se situace udála, popírá a obviňuje mě z nepravdivých a nepodložených tvrzení (i když opět neadresně, ale v reakci na mou stížnost, což lze nejspíš tedy za adresnost považovat)???

V příloze pak přikládám objednávku, z níž je patrno, že objednaných titulů bylo 29. Vybrala jsem si jich 13 (i když vím, že existují knihy velmi cenné, mnou vybrané byly za téměř 2000,- a bylo jich opravdu 13 ks). Knihy (29 ks) jsem prohlížela necelou hodinu. Má snad pan majitel pocit, že za tuto dobu bych si zmiňované knihy stihla přečíst, nebo že doba na jejich prohlídnutí mnou strávená byla neadekvátní? Podle čeho ji měří? Naopak jsem nabyla dojmu, že čítárnu si z Antikvariátu dělají lidé, kteří si přes internet nic neobjednali a přišli do obchodu "z ulice". Dokonce si troufám tvrdit, že v tu chvíli na tom byli lépe než já - mohli si knihy vybrat, a popř. i koupit a odnést, bylo jim to umožněno, a dokonce bez urážení. Znovu podotýkám, že jsem si knihy objednala z internetového obchodu za účelem nákupu s možností některé tituly neodebrat, jak je i uvedeno v obchodních podmínkách uvedeno. Kdybych si chtěla knihy půjčit, jdu opravdu do půjčovny - význam a smysl slov "antikvariát", "internetový obchod" a "půjčovna" je mi plně znám. Zaráží mě, že stejný argument pan Cortés uvádí i u klientky Kamily z Českých Budějovic, která odeslala část knih (5 ks z 9 ks objednaných) zpět po 12 hodin a byla obviněna z toho, že si Antikvariát spletla s půjčovnou.

Také těchto "čtenářů z ulice" bylo i po zavírací době v Antikvariátu několik, takže jsem naopak nabyla dojmu, že asi má Antikvariát otevírací dobu upravenu, a setrvala jsem proto o zmíněných 20 minut déle. Kdybych však byla vyzvána prodavačkou, abych z důvodu konce otevírací doby opustila prodejnu, učinila bych tak s prosbou, aby mi knihy nechala ještě odložené do dalšího dne, kdy bych je přišla doprohlídnout. Ale prodavačka se takto nezachovala, prodávala dál ostatním zákazníkům.

Toto vše nemění nic na faktu, že podle obchodních podmínek mám právo knihy prohlídnout a popř. neodebrat, a pokud tak neučiním, není nic v podmínkách, že už nikdy od tohoto obchodníka nesmím objednávat. Na internetu je takových stížností na chování a jednání pana Cortése více (kromě paní Kamily např. stížnost pana Malého v Misantropově zápisníku, jako přes kopírák s těmi ostatními) a všechny odpovídají tomu, že pokud nákup neproběhne ve stylu "OBJEDNÁM - ODEBERU VŠE - ZAPLATÍM VŠE" a pokud se zákazník zachová jen s mírnou odchylkou od tohoto pravidla a dokonce se nedej Bože ozve, dočká se jen urážejícího a arogantního přístupu se zákazem nakupování. Ptám se tedy, jestli i nadále chce popírat pan Cortés existenci interního pravidla a svého nekalého chování k zákazníkům? Proč nazývá slušného zákazníka, který se jen nespokojeně ozval, přívlastkem quasi, když mnohem lépe se hodil k němu coby obchodníku?



pralinka.A@seznam.cz

Re:

10. 9. 2015, 22:54:13

Komu: rudolf.cortes@seznam.cz







Vážený pane Cortesi,




ráda bych se s Vámi po své dnešní návštěvě Antikvariátu na Smíchově podělila o svou smutnou zkušenost.




Ve vašem eshopu jsem vybrala tituly, které mě zaujaly svou folklorní tematikou, s ohledem na mé bydliště - Strážnice. Bohužel z vážných rodinných důvodů spojených s mým pobytem na Moravě jsem nestihla zajít do antikvariátu v původním termínu a poprosila jsem o prodloužení rezervace. Bylo mi vyhověno a já byla šťastná, že mi knihy nevrátíte zpět do skladu.

Z práce můžu odejít nejdříve v 17 hodin. Jela jsem dnes z práce přímo do antikvariátu a paní mi ochotně dala krabici s knihami na pult. Po mém dotazu, zda do nich mohu nahlídnout, mi souhlasně toto dovolila. Až do této chvíle jsem byla ochotná vaše služby chválit a věřila jsem, že se ze mě stane váš spokojený zákazník.

Bohužel jsem však po prohlídnutí knih některé tituly vrátila paní pokladní zpět a na druhé hromadě jsem jí předala knihy, které jsem chtěla zakoupit. Až do té chvíle probíhalo vše v pořádku. Ale najednou se na mě paní pokladní zamračila, a při mém dotazu, proč se mračí, mi odpověděla, že to takto nejede, a že v rámci interního nařízení majitele mi knihy neprodá. Chtěla jsem vysvětlení, tak mi bylo řečeno, že objednávka je závazná, a pokud to, co bych chtěla koupit, nedosáhne poloviny objednávky, tak mi to nemůže vydat. Řekla jsem jí, že v obchodních podmínkách nic takového není, a kdyby bylo, postavila bych se k výběru titulů trochu jinak. A ani prodavačka mě neupozornila na tento fakt, tak tedy nechápu, proč mi vůbec dovolila knihy prohlédnout. To si poněkud rozporuje. Pak mi vyčetla, že kvůli mě zůstala v prodejně o půl hodiny déle po zavírací době (dovoluji si upozornit, že jsem v prodejně nebyla zdaleka jediná), na což jsem jí byla nucena odpovědět, že jsme na tom podobně, protože i můj čas, který jsem nad knihami strávila, je vzácný. Paní mi také řekla, že na stránkách máte stav knihy uvedený, je tam vyfocená, a že pokud jsem si potřebovala prohlídnout její obsah, měla jsem si zajít do knihovny. Ale myslíte, že např. slovenské tituly z první poloviny 20. století bych v některé z knihoven našla...?

Odešla jsem tedy s prázdnou, pravděpodobně jako bývalý zákazník, protože mi paní pokladní řekla, že při další objednávce knih mi je už ze skladu nepošlou.

A tak jsem se vás chtěla zeptat - opravdu pro vás zákazník, který si chtěl odnést knihy za 2000,- , nic neznamená? Je-li tomu tak, velmi mě tato zkušenost mrzí a je mi z takového přístupu smutno.

Celou cestu domů jsem nad svým zážitkem přemýšlela a snažila se ho pochopit. Nepodařilo se mi to. Plně uznávám, že zaměstnanci mají s přípravou objednávky spoustu práce, stejně tak i transport do prodejny je náročný a nákladný, ale každá práce se zákazníkem nutně znamená spoustu práce okolo. Nedovedu si představit, že při mém zaměstnání by se klient objednal na něco, bylo mu k tomu vše připraveno, a my jej pak při jeho příchodu odmítli, pokud by se rozhodl čerpat jinou službu za menší částku. Stále by to pro nás byl zákazník.

Po svém příchodu domů jsem si vyhledala obchodní podmínky, jestli jsem v nich něco nepřehlídla, ale opravdu v nich o důvodu, z kterého jsem dnes byla jako zákazník odmítnuta, není ani zmínka:

2. Rezervace knih na prodejně
Knihy z naší nabídky si můžete rezervovat na prodejně po dobu jednoho týdne. Rezervace je nezávazná, pokud se Vám kniha nebude líbit, nemusíte ji kupovat. Nevyzvednuté knihy po uplynutí jednoho týdne automaticky vracíme do prodeje. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem převzetí knihy a zaplacení kupní ceny. Od takto uzavřené kupní smlouvy nelze odstoupit ve smyslu článku 4 a následujících těchto obchodních podmínek. Jste povinni si knihu při převzetí řádně prohlédnout a zkontrolovat případné vady.

Je mi líto, že i ty knihy, které jsem si dnes chtěla zakoupit a odnést, nakonec skončí zpět ve skladu, už s ohledem k lidem, kteří je pracně vyhledali. Škoda. I v tom, že mezi nimi byly knihy, které jsem neměla potřebu rozbalovat vůbec a o jejich koupi jsem ani na minutu neváhala, nebo knihy, které jsem chtěla darovat synovi k jeho blížícím se narozeninám.

S vašimi službami jsem byla natolik spokojená, že jsem neváhala vaše stránky likovat na FCB, ne tolik z důvodu slevy, ale spíše pro svou spokojenost a přesvědčení, že si mě jako fanouška zasloužíte...

Přeji Vám, abyste měli spoustu spokojených zákazníků, ale možná byste je měli předem informovat o svém interním pravidle, aby pak nedocházelo k nepříjemným nedorozuměním, jaké jsem dnes zažila já.

S přáním krásných dnů
Alice XXX

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2015 10:40, před 9 lety

Jak již bylo zmíněno v předchozím vyjádření dTestu, obě strany jsou vázány obchodními podmínkami a zákonem. Prodávající navíc podléhá dozoru státu, který provádí Česká obchodní inspekce. V případě, že prodávající nedodrží pravidla při prodeji výrobků, která jsou stanovena zákonem o ochraně spotřebitele, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2016 10:43, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se podnikatel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.4.2016 15:28, před 9 lety


Alice Stanislavová

Dobrý den,

svou stížnost/podnět k šetření jsem předala i České obchodní inspekci, která mi odpověděla, že tohoto podnikatele prošetřuje již na základě několika předchozích podnětů. Věřím tedy, že jej posoudí spravedlivě, jak zaslouží. V co nevěřím, že by cokoliv takového člověka mohlo napravit. Osobně bych se přikláněla k tomu, aby takoví lidé vůbec podnikat neměli právo.

Prosím tímto o uzavření případu řešeného prostřednictvím dTestu, a děkuji za pomoc v jeho řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.6.2016 13:13, před 9 lety


Alice Stanislavová

Hodnocení: