Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 20 |
Stále v řešení: | 5 |
Koupil jsem si předem jízdenku na vlak od společnosti Arriva pro šest osob a jízdních kol, abych si zabezpečil jejich přepravu na dovolenou. Několik dnů před jízdou poslali e-mail, že spoj bude nahrazen autobusovou přepravou bez možnosti přepravy kol. Když jsem požádal o storno jízdenky a vrácení platby, odmítli to a převedli mou platbu do kreditů na příští jízdy, které jsou mi k ničemu. Když jsem to znovu reklamoval, odvolali se na to, že jsem si výluku měl dohledat na jejich webu. Tam však v době zakoupení jízdenky nebyla žádná výluka pro můj spoj uvedena.
č. dokladu ***od společnosti Arriva vlaky s.r.o.
Vrácení platby
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Dle § 1759 lze smlouvu změnit nebo zrušit jen se souhlasem všech stran, anebo z jiných zákonných důvodů.
Jestliže podnikatel není schopen zaplacenou službu poskytnout, je povinen spotřebiteli finanční prostředky vrátit, a to ve formě peněz (v jiné formě, např. v kreditech, pouze se souhlasem spotřebitele).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.