Společnost


Petr Studnička

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#7796Nedodané zboží - telefon

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2015, před 9 lety

Simona Komárová

Znění stížnosti

dne 4.9. jsem zakoupila zboží: JiaYu G4S Advanced, osmijádro, 2GB RAM, Android 4.4.4 CZ, dual sim a Kvalitní gelové pouzdro pro JiaYu G4 na webu here-shop.cz
Dostupnost:skladem-druhý den u vás
v pondělí 7.9. zaplatila částku 4985,- na účet uvedený v mailu Objednávka.
zásilka nedorazila a proto jsem 11.9. poslala mail s žádostí o vysvětlení, proč zásilka nepřišla.
na tento mail mi nebylo odpovězeno
zkoušeli jsme volat na kontaktní tel.: +420 720 113 642 - ten je nedostupný (i při opakovaných pokusech)
Na adrese provozovny p.Studnička nebyl přítomen, pouze jeho nevyzvednutá pošta za cca 14dní.
Do dnes se nikdo neozval, telefon stále nedostupný, komunikace žádná.


Produkt

JiaYu G4S Advanced, osmijádro, 2GB RAM, Android 4.4.4 CZ, dual sim Model: HS-JYG4S ; Kvalitní gelové pouzdro pro JiaYu G4 model: HS-G4-SC


Požadované řešení

žádám o navrácení peněz v plné výši a omluvu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2015 08:37, před 9 lety

Kupní smlouva byla v daném případě mezi smluvními stranami uzavřena. Spotřebitelka objednala zboží dne 4.9.2015 prostřednictvím internetové objednávky, u zboží byla obsažena informace, že je skladem a druhý den u spotřebitele, dne 7.9.2015 uhradila kupní cenu objednaného zboží ve výši 4.985,- Kč převodem z účtu. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží.

Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

To znamená, že spotřebitelka má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud by podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. V případě, že by bylo se subjektem zahájeno trestní řízení, bylo by možné požadovat náhradu škody v jeho rámci. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Bude-li trestní oznámení z nějakého důvodu odloženo, může se spotřebitelka domáhat zaplacení finanční částky za nedodané zboží soudní občanskoprávní cestou, a to prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu, poté co spotřebitelka odstoupila od kupní smlouvy pro nedodání zboží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2015 10:29, před 9 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi vyjádření, ve kterém nám sdělila, že případ byl vyřešen podle jejího požadovaného řešení. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.10.2015 10:29, před 9 lety


Simona Komárová

Hodnocení: