Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#77965Zaslání obchodních sdělení bez udělení souhlasu a nemožnost odhlášení z OS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2024, před 5 měsíci

Pavel Porteš

Znění stížnosti

Dobrý den,

alza mi poslala emailem obchodní sdělení, i když u nich nemám přihlášené zasílání OS. Také v tom obchodním sdělení nebyla možnost odhlášení odběru. Není to dané zákonem že toto musí být u každého OS? Také to že mi zaslali obchodní sdělení i když to mám u nich odhlášené je divné.


Požadované řešení

Potřebuju radu, abych věděl jestli to co alza dělá je protizákoné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2024 09:13, před 5 měsíci

Obchodní sdělení lze šířit elektronickými prostředky jen za podmínek stanovených zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti. Podrobnosti elektronického kontaktu lze za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky využít pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas, resp. tento souhlas dodatečně nevzali zpět.

Podle § 7 odst. 4 písm. c) zákona o některých službách informační společnosti je zaslání elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení zakázáno, pokud je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány.

Orgánem příslušným k výkonu dozoru nad dodržováním tohoto zákona je pro šíření takových obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů.

Více informací ohledně obchodních sdělení mohou spotřebitelé nalézt na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9950/pozor-na-obchodni-sdeleni-nenechte-si-vnutit-spam.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.8.2024 17:11, před 5 měsíci

Dobrý den, pane Porteši, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Pokud budete mít zájem, ráda Vám pod Vašim zákaznickým účtem zablokuji zasílaní "reklamních zpráv". V případě zájmu bych Vás tedy ráda požádala o zaslání Vaší e-mailové adresy, pod kteoru máte svůj zákaznický účet u naší společnosti registrovaný. Se srdečnými pozdravy Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2024 17:29, před 4 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2024 14:30, před 3 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.