Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 18.07.2024 jsem na Alze vytvořil objednávku 513187399, kterou jsem platil kartou s termínem dodání do 2 dnů do Alzaboxu. Termín byl 20.07.2024. V ten den přišlo první odložení. Posunutí doručení pokračovalo až do 24.07.2024. 25.07.2024 jsem obdržel dva emaily s omluvou. Jedna obsahovala kompenzaci v hodnotě sumy za dopravu, i když mám předplacený ALZA Plus s dopravou zdarma a druhý s dárkovým šekem, který chyběl a neřeším ho. Další email obsahoval informaci : Původní platba : 1895,-Kč. Vrácená platba: 49,-Kč. Bylo mi to divné, tak jsem se podíval do objednávky. Objednávka byla zrušena dne 28.07.2024 bez jakéhokoliv upozornění a informování mne. Dobropis na 49,-Kč byl vystaven s informací Nehmotný produkt - Sleva - kompenzace. Dne 29.07.2024 jsem psal email na Alzu kdy mi bude vrácena platba a zda to nebude jen 49,-Kč. Dne 30.07.2024 mi dorazila odpověď, že místo šeku byl vystaven dobropis 3240959444 (49,-Kč). Dne 06.08.2024 jsem psal další email, že utekl týden a platba mi nebyla stále vrácena. Odpověď jsem obdržel 08.08.2024, že byla provedena refundace na kartu, kterou byla objednávka placena a pokud ji neeviduji, tak ať se obrátím na banku. Otevřel jsem jejich potvrzení z Amsterdamu o refundaci. Na potvrzení je zřejmé, že jsem zaplatil 1895,-Kč a refundovaná částka byla 49,-Kč. V tu chvíli jsem napsal email, že nechápu proč bych měl kontaktovat svou banku, když mi poslali pouze 49,-Kč a jako důkaz jsem do přílohy vložil printscreen z bankovnictví se všemi platbami k Alze a do Alzy.. Od té doby na emaily nereagují. Následovalo několik telefonátu a urgencí o vrácení, které byly totálně bez reakce. V jednom z prvních telefonátů jsem byl operátorem ujišťován, že píše přímou zprávu kolegyni, která případ řeší a ten den se ozve. Po týdnu čekaní bez reakce. Další telefonát byl toto pondělí 19.08.2024. Operátor se tak nějak divně zeptal zda má žádost urgovat, tak jsem mu řekl, že mi zadržují peníze od 18.07.2024. Případ označil do červena, aby byl zpracován s urgencí. Opět bez reakce. Nemluvě, že jeden z operátorů do telefonu řekl něco jako, že čekají na vyjádření dopravce. Odvětil jsem, že mě to nezajímá. Já mám obchodní vztah s Alzou, která mi zrušila objednávku a do dnešního dne peníze nevrátila. Pokud jim dopravce dluží mou objednávku, tak ať si to vyřeší spolu.
5x Fractal Design HDD Tray Kit Type B Black; produktové číslo FD-A-TRAY-001
Vrácení platby 1895,-Kč za nedodanou a zrušenou objednávku Alzou. Po zrušení jsem vytvořil identickou objednávku, která mi byla doručena do 24h z externího skladu.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Bohužel zabralo delší dobu než jsme očekávali vrácení produktu ze strany dopravce. Bez fyzického přijetí nejsme schopni za zboží vrátit finanční prostředky. V tuto chvíli je vak již celá situace vyřízena a jako omluva za zdržení byl zákazníkovi zaslán dárkový šek.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: