Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Koupil jsem nový dron DJI Mini 4 Pro Fly More Combo na Allegro, prodejce Servatech s.r.o.
Krátce po obdržení dronu jsem ho šel otestovat. Na louce u lesa, v dokonalých podmínkách tj. slunečno, bezvětří jsem ho poslal do vzduchu a zkoušel funkce. Po výměně baterie se pár minut po startu ve výšce pouhých 6m a nízkorychlostním průletu z ničeho nic zřítil. Jen tak.
Potřeboval jsem jen odzkoušet funkčnost výrobku což je vlastně i má spotřebitelská povinnost. A pak pád.
V appce DJI mi to zahlásilo ve vzduchu "motor unable to rotate". Dron udělal výkrut, převrátil se a spadl.
Došlo k prasknutí ramene. Okamžitě jsem tuto věc nahlásil prodejci skrze Allegro. Prodejce tvrdil, že to mám k nim poslat na reklamaci. Pak mě ale napadlo, že bych to mohl vyřešit přímo s výrobcem skrze DJI Customer Service. Zkoušel jsem tedy ještě aktivovat DJI Care do 48h (což umožňuje placenou pojistku s případnou výměnou dronu za nový), ale podle sériového čísla mi to hlásilo, že se to na můj dron nevztahuje. To bylo divný, dron jsem teprve dostal a neuběhlo oněch 48h. Otevřel jsem proto ticket a chat s podporou a k mému úžasu, když jsme si předali všechny informace a já jim ofotil spodek krabice, tak mi sdělili, že dron byl již aktivován v červenci, konkrétně 10.7.2024.
Já ho ale koupil až 3. srpna!
DJI Mini 4 PRO Fly More Combo
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový výrobek), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci, odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.