Společnost


Servatech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#77996Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2024, před 4 měsíci

Jaroslav Burget

Znění stížnosti

Dne 22. 7. 2024 jsme reklamovali sportovní náramek Fitbit Charge 5 v záruční době, neboť nefungoval a nebylo možné jej nabít.
Dne 22. 8. nám obchod reklamaci zamítl s tím, že se do náramku dostala kapalina a způsobila oxidaci, díky níž náramek nefunguje.
Dne 23. 8. náš syn osobně e-shop navštívil s tím, že se zamítnutím nesouhlasíme, neboť náramek je a byl deklarován jako voděodolný do 50 m (5ATM). Vzhledem k tomu, že tělo náramku nebylo nijak poškozené, je průnik kapaliny do náramku jasnou záruční vadou. Pracovník Servatechu mu sdělil, že reklamaci neprovádějí u výrobce, neboť mají vlastní reklamační odd. vč. laboratoře a jejich zamítavé stanovisko určují 2 lidé a je neměnné.


Produkt

Fitbit Charge 5 Lunar White


Požadované řešení

Nehodlám s nimi jít do sporu. Jen bych uvítal, aby bylo změněno Vaše hodnocení tohoto e-shopu.
V době nákupu jsem si totiž e-shop ověřil na vašem Ověření e-shopu, kde nebyly žádné stížnosti; asi proto, že Vaším zdrojem stížností jsou jen 3 zdroje. Dnes jsem se díval na hodnocení zákazníků na stránkách Servatech.cz a vidím, že špatnou zkušenost s vyřizování reklamace rozhodně nemám sám
https://www.zbozi.cz/obchod/84676/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=perf_max_pneu-all&gad_source=5&gclid=EAIaIQobChMIp5eS9MCLiAMVXqdoCR1qUjVOEAAYASAAEgIM5vD_BwE


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2024 15:47, před 4 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Po uplynutí jednoho roku se důkazní břemeno přesouvá na zákazníka. Pokud ten bude chtít věc reklamovat, musí dokázat, že byla věc vadná již při převzetí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:14, před 21 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.