Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#7800Stržení peněz z účtu bez předchozího upozornění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2015, před 9 lety

Václav Ságl

Znění stížnosti

Stejně jako mnoha jiným byla i mě několikrát (4 x) po sobě ( vždy v 3 měsíčním intervalu) stržena z účtu částka 2247 Kč. Moje chyba byla, že jsem si špatně přečetl podmínky, nicméně mám za to, že o každé další prolongaci a tedy i platbě bych měl být uvědoměn dopředu a souhlasit. Je to mu tak? Pokud ano a měli jste mne informovat,prosím o kopie mailů,které jste mi v tomto smyslu zaslali.Pokud jste mne měli informovat a neinformovali, žádám o vrácení peněz za 3 poslední prolongace (tu první uznávám) a zrušení upomínky CZ-09-2015-100313116-BE2-DN. Pokud nemám pravdu,prosím DTest o potvrzení,že Be2 nemusí informovat dopředu o další prolongaci.
Dále žádám o okamžité zrušení mého profilu a zakazuji používání mých osobních údajů,stejně jako ruším veškeré další prolongace. V tomto smyslu jsem již poslal emaily na obě dostupné adresy spol be2 S.a.r.l.


Produkt

pohledávka ref.č: CZ-09-2015-100313116-BE2-DN


Požadované řešení

Vrácení peněz stržených z účtu ( v případě že je neoprávněné) a zrušení profilu a prolongací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2015 11:16, před 9 lety

Pokud má společnost Be2 ve svých všeobecných obchodních podmínkách upravenu skutečnost, že při zřízení zpoplatněného členství na určitou konkrétně vymezenou dobu se tento závazek vždy automaticky prodlužuje na další období, je jejich postup v pořádku. Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut.
Taková doložka znamená, že jakmile uplyne lhůta, na kterou byl spotřebitel vázán na dobu určitou, smlouva se sama prodlouží zpravidla na úplně stejnou dobu, a to bez potřeby souhlasu spotřebitele, za předpokladu, že byl spotřebitel o této možnosti informován před uzavřením smlouvy např. prostřednictvím všeobecných obchodních podmínek.

Pokud tedy v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst, je spotřebitel skutečně povinen tuto částku uhradit. Jedná se ze zákona o povinnou předsmluvní informaci o ceně služby, možnosti automatické prolongace, kterou je povinen podnikatel spotřebiteli poskytnout před uzavřením smlouvy např. formou všeobecných obchodních podmínek, aby se spotřebitel mohl rozhodnout ještě před závazným uzavřením smlouvy, zda tak učiní či nikoli. Námitka, že si spotřebitel smlouvu (poskytnuté předsmluvní informace ve VOP) dobře nepřečetl a nevěděl, že se smlouva automaticky prodlužuje nebo že má právo na odstoupení od smlouvy uzavřené po internetu do 14 dní, které nevyužil, v případě sporu nebude příliš platná.

Na tento případ je třeba aplikovat ustanovení § 1799 občanského zákoníku o doložkách ve smlouvách uzavřených adhezním způsobem (každá smlouva, jejíž základní podmínky byly určeny jednou ze smluvních stran nebo podle jejích pokynů, aniž slabší strana měla skutečnou příležitost obsah těchto základních podmínek ovlivnit), které odkazují na podmínky uvedené mimo vlastní text smlouvy, jsou platné, byla-li slabší strana, tj. spotřebitel, s doložkou a jejím významem seznámena nebo prokáže-li, že význam doložky musela znát.

Služby, se kterými je spojen zpoplatněný smluvní vztah, se dle obchodních podmínek společnosti prodlužují o stejnou již dříve smluvně sjednanou dobu trvání závazku, pokud spotřebitel smlouvu nevypoví během výpovědní lhůty před uplynutím smluvní doby. Zpoplatněný smluvní vztah musí být dle obchodních podmínek vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy anebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. Jedná se tedy o prolongaci. Samotná prolongace není zakázaná.

Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak. Není ale možné až po uzavření smlouvy zavázat spotřebitele k úhradě částky, se kterou neměl možnost se seznámit při uzavření smlouvy (předsmluvní informace např. forma dodatku ke smlouvě, všeobecné obchodní podmínky). Je tedy podstatné, zda společnost splnila informační povinnost vztahující se k ceně služby a zda byla mezi stranami sjednána opakovaná platba.

Výpověď zpoplatněného smluvního vztahu je účinná jen v případě, že bude podána formou výslovného, písemného prohlášení. Ačkoliv tuto podmínku považujeme ve spotřebitelských smlouvách za nepřiměřenou, jedná se o jediný spolehlivý způsob, jak spotřebitel může vypovězení smlouvy později prokázat. Doporučujeme spotřebiteli, aby z důvodu opatrnosti výpověď zaslal písemně v souladu s podmínkami služby. Výpověď je žádoucí zaslat s dodejkou a uložit si kopii výpovědi. Tímto způsobem spotřebitel bude moci prokázat, že službu řádně vypověděl a nemělo by tedy dojít k dalšímu strhávání, resp. k prolongaci smlouvy, protože závazek zanikne uplynutím doby, na kterou byl původně sjednán.

Společnost dle jejího výslovného vyjádření je možné kontaktovat rovněž formou zákaznického servisu, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz. Výpověď lze tedy podat i formou emailu na uvedené adrese a je vhodné z důvodu předběžné opatrnosti připojit k tomuto emailu formou přílohy i podepsanou naskenovanou výpověď zpoplatněného smluvního vztahu. Dle smluvních podmínek společnosti klient ve své písemné výpovědi čitelnou formou uvede své plné jméno, zemi, v rámci které služeb be2 využívá, svou e-mailovou adresu, zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme rovněž spotřebiteli pro případ trvajících problému s výpovědí služby, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2015 13:20, před 9 lety

User ID: b5631c9645b425e4b0bfbde1


Dobrý den,

v reakci na Váš nedávný email jsme přezkoumali účet Vašeho klienta, Václav Ságl, a rádi bychom uvedli následující skutečnosti.

Váš klient si ke dni 17.11.2014 u be2 předplatil 1 měsíční VIP/ Prémiové členství v celkové ceně 149 Kč.

Dle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) je členství po vypršení své platnosti prodloužené o 3 měsíční VIP/ Prémiové členství v ceně 2247 Kč. V případě Vašeho klienta se tak stalo 17.12.2014, 17.03.2015, 17.06.2015 and 17.09.2015.

Uvedené informace jsou též součástí platebních stránek a dokladu o realizaci úhrady (tento doklad byl po realizaci platby zaslaný na emailovou adresu, pod kterou se Váš klient na stránce be2 zaregistroval).

Dle VOP je prolongace členství zrušená v případě, že je Výpověď zaslaná nejpozději 14 dní před datem vypršení platnosti členství.

Datum vypršení platnosti členství je uvedené na dokladu o úhradě a v uživatelském profil u klienta.

Dle VOP musí být Výpověď zaslaná prostřednictvím FAX-u, dopisu či jako příloha emailu.

Našim klientům je k dispozici online proces realizace Výpovědi, kterého součástí je také několik jednoduchých dotazů, souvisících s důvodem realizace Výpovědi a nabídka alternativních možností členství.

Ke konci výpovědního procesu je vygenerovaný Výpovědní formulář, který klient vytlačí, podepíše a zašle be2 dle uvedených pokynů.

Naši agenti jsou našim klientům v souvislosti s procesem realizace Výpovědi velice rádi nápomocní a jen neradi slyšíme, že měl Váš klient v daném ohledu negativní zkušenost.

Dle VOP je v případě, kdy klient své členství řádně nevypoví a neuhradí příslušný členský poplatek, platba ze strany be2 požadovaná. Klienti jsou následné informovaní, že pokud nebude platba z jejich strany realizovaná, bude případ předán k řešení společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.

V případě, že nám ze strany Vašeho klienta nebude zprostředkované potvrzení o včasném zaslání Výpovědi, je potřebné v zájmu realizace úhrady dlužného poplatku kontaktovat vymáhací společnost.

Věříme, že výše uvedené informace zodpověděli všechny Vaše dotazy, v případě jakýchkoliv dalších dotazů nás však prosím neváhejte kontaktovat opětovně.


S pozdravem,

(v zastoupení)

Anne Reynaud

Vedoucí Zákaznického servisu be2
_________________________________________________


be2 S.à.r.l.
291, route d’Arlon - L-1150 Luxembourg - Luxembourg

www.be2.com/corp
_________________________________________________

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.9.2015 18:13, před 9 lety


Václav Ságl

Děkuji za odpověď. Upřímně řečeno,nijak mne nepřekvapila.Dlužnou částku jsem zaplatil 18.9 a dle banky je bude připsána na účet BE2 dne 23.9. Tedy den před vypršením splatnosti.
Jediné co od BE2 žádám je:
1) Potvrzení (mailem), že částku přijala a tedy nedojde k předání vymahačům.
2) Potvrzení, že zrušila mé VIP členství v BE2 a kompletně smazala můj účet a s ním všechny další prolongace (písemnou výpověď jsem podal mailem 18.9 na obě dostupné mailové adresy BE2
3) Potvrzení (stačí mailem), že akceptuje můj zákaz dalšího požívání mých osobních údajů, který jsem taktéž 18.9 písemně zaslal a který tímto potvrzuji.

Pokud jsem něco dle BE2 neudělal správně, žádám o okamžitou informaci, abych to mohl napravit.

Prosím, aby mi odpověděl člověk (na straně BE2), nikoliv odpovědní automat. Poznám to podle toho, jaká bude odpověď na mé požadavky.

Zatím s přátelským pozdravem (všimněte si, že Vás nenazývám podvodníky ani nesolidní společností)

Václav Ságl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2015 11:14, před 9 lety

User ID : b5631c9645b425e4b0bfbde1

Chceme odpovědět na vaše otázky správně, obraťte se na náš zákaznický servis prostřednictvím e-mailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz

S pozdravem,

v zastoupení,

Be2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.10.2015 18:44, před 9 lety


Václav Ságl

Hodnocení: