Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Věc: Žádost o pomoc při řešení problému s vrácením peněz od společnosti Datart
obracím se na Vás s prosbou o pomoc při řešení problému s vrácením peněz za zakoupený výrobek u společnosti Datart. Jsme zakoupili dva telefony iPhone 15 u společnosti Datart. První telefon jsme vrátili a vrácení proběhlo v pořádku, v souladu s 14denní lhůtou pro vrácení peněz.
Druhý telefon jsme vrátili před necelým měsícem, avšak peníze nám dosud nebyly vráceny. Opakovaně jsem kontaktoval infolinku společnosti Datart a psal e-maily, avšak pokaždé mi bylo řečeno, že se někdo ozve. Tento problém řeším již týden a volám téměř každý den, přesto mi nikdo není schopen předat konkrétní informaci, proč mi dosud nebyly vráceny peníze, na které mám nárok dle zákonné 14denní lhůty.
Doklady jsem zaslal a byly správně přijaty. Na všech dokumentech jsou uvedeny mé správné informace, ale stále se nedočkávám řešení. Vzhledem k tomu, že společnost Datart, která je velkou firmou, tento problém dosud nevyřešila, žádám Vás o pomoc při řešení této situace.
Předem děkuji za Vaši pomoc.
S pozdravem Bočkor
iPhone 15 pro
Vraceni penez
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.