Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
ALIEXPRESS a pan *** - Mona Hosan,
<***> na portále Aliexpress:
Přinutil nás zrušit zaplacenou objednávku, že musíme platit kryptem.
Po úhradě v USDT na jeho účet (2x ho měnil), si nečekaně napsal o dopravné, které původně bylo Shipping free.
Pak si napsal o CLO 100 USDT, jinak Kazachstán zboží nepustí.
Zaplatili jsme vše a druhý den si podvodník napsal o dalších
150 USDT na CLO v Praze. Žádný dokument z Celního řadu nám neposkytl.
Dokumenty jsou prý v zásilce...
Centrum zpráv na portále ukončil slovy, že není oprávněn z námi komunikovat.
Varování máte zdarma, zaplacené zboží a další dodatečné poplatky nikdo neřeší,
ani Aliexpress a ani dopravce moverslinelogs.com
Prodal jsem motorku, budu chodit pěšky, pohyb je zdraví prospěšný
celá týdenní komunikace je v jejich Message Centrum. Máme i kopie v mailech s jeho fintami.
Jde o hodně peněz a o velkou ostudu Aliexpressu. Kdysi nám refundovali 100% úhrady a podobného prodejce tehdy delistovali.
|
Tweet |
Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Prodávajícím je v dané situaci pravděpodobně společnost se sídlem v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Pokud by se vztah řídil českým právem, má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy ze zákona informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Pokud podnikatel spotřebiteli nesdělil údaje o dalších daních, poplatcích a jiných obdobných peněžitých plněních nebo nákladech, které spotřebitel ponese, není spotřebitel povinen tyto daně, poplatky, jiná obdobná peněžitá plnění nebo náklady podnikateli hradit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem nejspíše v Kazachstánu), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Spotřebitel nám doplnil následující informaci:
"Dne 09092024 dopravce: https://www.moverslinelogs.com/tracking.php naši zásilku smazal -Cargo Tracking, Door to Door Office Order Number: MLL3805812CZ vyřazeno"
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.