Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
7. 4. 2024 jsme s přítelem u společnosti AAAauto, na pobočce v Plzni kupovali automobil VW Golf. Od 8.4. vůz nejezdil, z důvodu závady na spojkovém pedálu. Jakékoliv řešení problému ze strany společnosti se nesmírně protahovalo, ať už šlo o zaslání ORV k autu, řešení problému skrze infolinku, řešení reklamace, kterou dokonce zprvu zamítli… Nicméně, 8.8. se konečně dospělo k nějaké vzájemné dohodě, tj. o vyřešení reklamace formou dohody, kdy dojde k výměně vozu za jiný. 9.8. jsme byli vše řešit opět na pobočce v Plzni, vybrali jsme nové auto, sepsali a podepsali veškeré dokumenty a doufali, že konečně bude vše v pořádku. Původní vozidlo VW Golf byl skrze společnost financován úvěrem u Homecreditu, nové vozidlo je taktéž financováno úvěrem, jen už u Monety. Bylo nám řečeno a v rámci dohody o narovnání reklamace je tak i napsáno, že úvěr u Homecreditu bude zrušen a společnost zašle zpět veškeré načerpané peníze. Logicky, když auto se vrátilo a úvěr byl čerpán na úhradu kupní ceny vozidla. Samozřejmě s tím, že námi hrazené splátky za dobu čerpání úvěru (4 měsíce, protože 4 měsíce trvalo jakkoliv řešit reklamaci) budou zaslány zpět na účet. Jednalo se tedy o čtyři měsíční splátky ve výši 3769 Kč celkem tedy 15076 Kč. Paní, která s námi veškeré papíry vyplňovala, se velmi omlouvala za takové čekání atd. a slíbila, že obratem zašle podklady k reklamaci, AAAauto zašlou zpět peníze na účet Homecreditu a nám budou peníze poslány zpět do týdne (16.8.2024).
Následující týden nic nepřišlo, čekali jsme tedy ještě přes víkend, protože už jsme nějak počítali s tím, že vše trvá a že peníze případně další týden dorazí. 19. 8. 2024 jsem psala email výše zmíněné pracovnici s tím, že peníze nedorazily, kde se tedy stala chyba. Obratem mi odpověděla, že má volno a bude to řešit 21.8. a zavolá mi. Nikdo se neozval. 21.8. jsem tedy volala paní, sdělila mi, že chyba na jejich straně není, že vše poslala a ať tedy kontaktuji přímo Homecredit, který peníze drží, a řeším to s nimi. Na infolince Homecreditu mi následně bylo sděleno, že oni opravdu žádné peníze nedrží. Informace o reklamaci jim přišla, nicméně s chybně vyplněným číslem úvěrové smlouvy a tak zasílali žádost o opravu dokumentu. S tím, že až jim to pošlou a následně zašlou i peníze, budou nám oni moci vrátit naše peníze za auto, které už vlastně ani nemáme. Dnes 29.8. tedy opět volám na infolinky k zjištění informací. Volala jsem rovnou na Homecredit a bylo mi řečeno, že situace byla urgována, AAAauto kontaktováno a že teprve 22.8. byl zaslán opravený dokument k reklamaci (po 11 dnech, když nám bylo slíbeno mít peníze do týdne na účtu!!). Oni obratem zaslali informace k vratce, na jaký účet, pod jakým VS a jakou částku zaslat. Do dnes žádnou platbu nemají evidovanou a z toho důvodu nám peníze nemohou vrátit.
Po této informaci jsem volala na infolinku AAAauto, kolegyně na telefonu samozřejmě situaci nemohla řešit, přepojit mě údajně nemá na koho. Sdělila mi, že problém spolu s kontaktem na mne předá nadřízené, aby se tím začal zabývat někdo k tomu kompetentní a že mě dnes určitě bude kontaktovat. Několikrát jsem zmínila, ať si s tím ale opravdu pospíší, protože takovéto lhůty a naprostá ignorace a snaha o jakékoliv řešení problému je nepřípustná. S kolegyní na infolince jsem volala ráno, ani odpoledne se nebyl schopný někdo ozvat. Nepřijde mi vhodné, aby se ke svým zákazníkům takto stavěli. Hlavně v případě, kdy už s nimi problémy byly a bylo to takto zdlouhavě řešeno. Také mi přijde opravdu nevhodné, aby chybu podávali jako chybu jiné společnosti, které zprostředkovávají úvěry a dělali ji neoprávněně špatné jméno.
Co nejrychleji vrátit peníze, které nám jsou dluženy a kompenzace za vynaložený čas a úsilí ve snaze o řešení problému.
|
Tweet |
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kopecká,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že věc již byla dořešena přímo s HomeCredit. Věřím, že nyní je již vše v pořádku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.