Společnost


Garmin Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78080Aktualizace mapy OEM zarizeni

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2024, před 5 měsíci

Jiri Jelsina

Znění stížnosti

5.8.2024 jsem podle dostupnych navodu a pomoci oficialni aplikace zakoupil upgrade navigacni mapy pro moje vozidlo Mercedes. Od tohoto dne oteviram pozadavky na Garmin support o podporu. Bylo mi receni, ze v CR aktualizaci map pro vozy zn. Mercedes resi primo autorizovane servisy. Navstivil jsem tedy servis, kde sice rekli ze aktualizaci asi budou schopni udelat. Support me staleodkazuje no novejsi verzi navigacni MBUX coz ja nemam a cely postup upgradu je do detailu popsan primo na webu Garmin (https://aoem.garmin.com/vito/update). Otevrel jsem jix 2x zadost na support o vraceni penez, kdyz neni mozne zakoupeny produkt dorucit (primo na strance meho osobniho uctu nelze digitalni nakup vratit).
Na tyto pozadavky nikdo neodpovedel. Ridil jsem se pokyny pro aktualizaci vyrobce mapy, zaplatil za produkt aby mi nasledne vyrobce rekl, ze takto aktualizovat nelze. Po zadoisti o vraceni penez zadna odezva.


Produkt

Aktualizace mapovych podkladu pro OEM zarizeni.


Požadované řešení

Idealne bych rad dostal aktualizaci, kterou mi oficialni nastroj stale predklada a dokonce ji vidi jako zakoupenou. jen neni mozne ji pro chybu na serveru stahnout.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2024 13:44, před 4 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Zákon stanovuje v § 1837 určité výjimky, v kterých není odstoupení od smlouvy možné. V tomto případě se konkrétně jedná o písm. l), tedy dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, a spotřebitel tedy nemůže od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží.

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:28, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.