Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 4.7.2024 jsem si koupil na pobočce AAA Auto v Liberci, ojetý automobil BMW řada 5,
ročník 2011 za 200 000 kč a při koupi měl najeto 365 420 km, i přes tyto faktory
auto vypadalo vzhledově hezky a při zkušební jízdě bylo vše v pořádku.
S vozem jsem bez problému jezdil každý den až do 14.7.2024. V ten den
jsem jel na noční směnu, asi po 20 minutách cesty jsem si ve zpětném zrcátku
všiml, že za autem je vidět jakýsi bílý kouř, auto následně začalo hlásit nízký tlak
oleje v motoru, auto jsem okamžitě zastavil a zjistil že motorový prostor je značně
od oleje. Zavolal jsem odtahovou službu, auto nechal odtáhnout do servisu,
který vždy využívám. Servisní technik mi řekl že má podezření na nějaké hadice
okolo turbodmychadla, což se nevypadalo na velký problém. Mechanik měl čas
na servis mého vozu až cca po týdnu. Dne 21.7.2024 mi telefonicky oznámil servis,
že problém je mnohem většího rozsahu - přidřené uložení klikové hřídele
což znamená repasování celého motoru (cca nad 180 tisíc Kč. )
Při koupi jsem neměl šanci tento problém odhalit.
Od koupi jsem s vozem najel 958 km.
Na pobočku v Liberci jsem byl vůz reklamovat, manažer semnou sepsal reklamační protokol.
Dnes 29.8. mi doporučeně přišlo oznámení o zamítnutí reklamace:
Důvod zamítnutí, že jsem vůz převzal ve špatném až skoro nepojízdném stavu.
Což mi přijde absurdní , nekoupil jsem si auto za 200 000 Kč, abych sním jezdil 10 dní a pak ho za 180 tisíc opravoval.
Jak je možné že vůbec takové vozy prodávají ?
BMW 5 řada , rok výroby 2011 , 530xd - 190 kw
Autobazar by měl za své pochybení převzít odpovědnost, skrytá závada na vozidle , za kterou autobazar nese za zákona odpovědnost prvních 6 měsíců od prodeje auta.
Jako minimální řešení ze strany autobazaru bych si představoval uhrazení alespoň části opravy.
Nebo uznání reklamace a výměnu vozidla za jiné.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Stádníku,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: