Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Přišel jsem na prodejnu a chtěl jsem zakoupit jízdní kolo. Požadované kolo neměli na prodejně , tak jsme s prodavačem na e-shopu objednali kolo. Sdělil mě , až kolo bude naskladněno, že ho složí a pak mě skontaktují. V den mi bylo nabídnuto, že kolo lze upravit, ale nadále bude záruka na všechny komponenty ústně řečeno od zaměstnance pobočky Olomouc. Na základě těchto informací jsem kolo zaplatil v plné výši a obdržel jsem kupní smlouvu/zálohový daňový doklad dne 22.8.2024 Na dané kupní smlouvě nebylo žádné upozornění o strátě záruky. Dne 28.8.2024 v 9hod. jsem vyzvedl kolo a a dostal jsem Fakturu-daňový doklad na kterém prodejce přidal písemné vyjádření s kterým jsme nebyl seznámen při převzetí kola, že strácím záruku na určité komponenty - baterie a motor( domnívám se , že se jedná o podvod na spořebitele). Odstoupil jsem od kupní smlouvy tentýž den.Kolo mi chtěli vzít pouze na reklamaci a po púlhodinové komunikaci mě sdělil, že odstoupení je možné, ale bude kráceno amortizací a zbytek kupní ceny bude vráceno v poukázkách na jiný nákup. Trvám na odstoupení od kupní smlouvy v plné výši na účet.
Jízdní elektrokolo MOUNT 8,4 EvoL Ltd.(20) 4koe24013 + příslušentví + služby
Odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenné provozovně, právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu spotřebitelům ze zákona nenáleží. Prodávající jim ale může odstoupení nad rámec zákona umožnit, a to za podmínek, které si stanoví.
Zákon stanoví, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Jestliže prodávající tvrdí, že spotřebitel nemá právo věc reklamovat, nepřihlíží se k tomu. Od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nelze odchýlit v jeho neprospěch.
V souvislosti s reklamací některých typů věcí (např. baterií) je však nutné brát v úvahu také jejich životnost. Více informací o běžném opotřebení věci a životnosti se mohou spotřebitelé dočíst na https://www.dtest.cz/clanek-10897/reklamace-a-bezne-opotrebeni-veci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ke stížnosti pana Nesvadby a případnému nároku na odstoupení od kupní smlouvy se rádi vyjádříme, jakmile doplní potřebné informace. Tedy minimálně doklad o koupi, který zmiňuje.
Děkujeme
Mountfield
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Na základě výše uvedeného žádáme spotřebitele, aby uvedl požadované údaje.
Ke stížnosti pana Nesvadby a případnému nároku na odstoupení od kupní smlouvy se rádi vyjádříme, jakmile doplní potřebné informace. Tedy minimálně doklad o koupi, který zmiňuje.
Děkujeme
Mountfield
Dobrý den, dostali jste dnes email od Mountfieldu? S vyjádřením nesouhlasím, že na kupní smlouvě nic uvedeno není a na faktuře je uvedeno, že strácím záruku při opotřebení komponentů, ale kolo je spotřební materiál a bude při používání logicky docházet k opotřebení. Kolo nebylo technicky v pořádku a bezpečné podle zákon č. 102/2001sb.a Ust. § 2113: „Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci Proto jsem chtěl pár hodin po převzetí na prodejně odstoupit od kupní smlouvy.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Se společností aktuálně komunikujeme pouze veřejně u stížností - e-mail s vyjádřením jsme tedy neobdrželi. Co se týká běžného opotřebení, může prodávající reklamaci z tohoto důvodu zamítnout. Pokud by však na základě nějaké vady docházelo k opotřebení většímu než je běžné a očekávatelné, již by zamítnutí reklamace možné nebylo. V prvním roce od převzetí zároveň platí tzv. domněnka vadnosti (dle § 2161 odst. 5 občanského zákoníku) - prodávající by tak při zamítnutí reklamace musel prokázat, že zboží vadné není, případně, že vadné v době převzetí nebylo.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl doplnit informace požadované společností a žádáme o následné přeřazeni na ni.
v návaznosti na vývoj Vaší komunikace s kolegy z Olomoucké prodejny a zveřejněný příspěvek na portálu
www.vasestiznosti.cz (http://www.vasestiznosti.cz/) jsem se rozhodl osobně do celé záležitosti vstoupit a uzavřít ji.
Předmětné kolo jste zakoupil v kamenné prodejně, tudíž nelze využít možnosti, kterou umožňuje distanční kupní smlouva uzavřená prostřednictvím komunikace na dálku a nárok na odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů Vám nevzniká. Stránky
e-shopu byly ve Vašem případě v prodejně použity pouze k ilustračnímu nahlédnutí na fotografie požadovaného výrobku, abyste si o něm mohl vytvořit lepší představu.
Kolo Vám bylo dodáno v řádně sjednaném termínu, Váš požadavek na kompenzaci není oprávněný.
Co se týče rozsahu poskytnuté záruky při sjednání odblokování limitu přípomoci, tímto záruku na výrobek neztrácíte a nikde tak není uvedeno. Pouze uvádíme upozornění, že úpravou elektrokola může dojít k nadměrnému opotřebení baterie a motoru,
ke ztrátě záruky (poznámky na vysvětlenou - na tyto komponenty v důsledku předčasného opotřebení)a k poškození výrobku, což je s ohledem na zvýšené namáhání výrobku logické.
Dobrý den, přeposílám vám email, který nám společnost zaslala a trvám ma odstoupení od kupní smlouvy a vracení finanční ćástky na účet.
Pane Nesvatbo, pro vyhovění Vašemu požadavku na odstoupení od kupní smlouvy nevznikl zákonný ani jiný nárok a Vašemu požadavku ze strany naší společnosti vyhověno nebude. Ve snaze uzavřít celou záležitost smírem Vám nabízíme vstřícné individuální
řešení v podobě odkoupení výrobku bez amortizace formou protiúčtu na nákup jiného výrobku z našeho sortimentu stejné nebo vyšší hodnoty s doplatkem z Vaší strany nebo vyplacení pořizovací hodnoty v nákupních poukázkách. Vaše rozhodnutí směřujte n
a kolegy z olomoucké
prodejny.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Jestliže spotřebitel požadoval úpravu, která zvýší opotřebení určitých komponentů (baterie a motoru) a byl na to před uzavřením smlouvy řádně upozorněn, nelze následně požadovat kompenzaci za toto zvýšené opotřebení. Zároveň jak uvádíme v našem původním vyjádření, při nákupu na kamenné prodejně nelze odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, jako je tomu u distančního prodeje.
Domníváme se tedy, že společnost postupuje v souladu se zákonem. Jestliže spotřebitel s tímto postupem nesouhlasí, může se obrátit na Českou obchodní inspekci a požádat o její stanovisko.
Protože společnost trvá na svém stanovisku, přeřazujeme nyní stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI). V opačném případě žádáme o uzavření stížnosti.
Nesouhlasíme s vyplácením pořizovací ceny v poukázkách a nebo za jiné zboží. Požadujema vyplacení ceny na účet, jak bylo uhrazenío. Vada na zboží byla při převzetí a obratem jsem zboží vrátil na prodejně.
Protože společnost trvá na svém stanovisku a naše služba funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Spotřebitel se však i nadále může obrátit na Českou obchodní inspekci (viz výše).