Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 30.8.2022 jsem u společnosti Alza.cz zakoupila vysavač Dyson v hodnotě 13990 Kč a vyzvedla v Praze v Showroomu Holešovice. Během června 2024 vysavač značně snížil svůj výkon a přibližně po 30 sekundách vysávání se začal vypínat a vyžadoval znovuzapojení do sítě. Po vyčištění filtru se problém nevyřešil, tedy jsem vysavač dne 11.8.2024 odeslala k reklamaci, případ byl řešen pod číslem ***. Reklamace nebyla uznána s vysvětlením: "Vzhledem ke stáří zařízení nebude reklamace uznána. Záruka na funkčnost akumulátoru není dle zákona standardně 2 roky. Snižování kapacity akumulátoru je běžný jev způsobený používáním vysavače, nejedná se o závadu." a nabídkou pozáruční opravy v hodnotě 2599 Kč. Přestože výrobce slibuje trvalý výkon vysavačů, možná bych pochopila, že snižování kapacity baterie je běžný jev. Nicméně za běžný jev rozhodně nepovažuji to, že vysavač není možné používat déle jak půl minuty - sama Alza nabídla opravu, což nasvědčuje tomu, že nejde jen o snížení výkonu, ale o závadu. Opravdu není v pořádku koupit si vysavač téměř za 14 tisíc korun a po dvou letech hradit 2600 Kč za opravu. Dále mě zarazilo, že mi Alza stanovila na vyjádření souhlasu či nesouhlasu s hrazenou opravou 24 hodin, poté celý případ se zamítnutím reklamace i opravy uzavřela. Nevím, jak mám nyní postupovat, již několikrát jsem znovu popisovala svůj problém a stále mi chodila stejná odpověď, že se nejedná o závadu, nýbrž o běžný jev.
Dyson V10 Absolute 2022
Oprava zboží v rámci záruční doby, výměna zboží či vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
U baterií (akumulátorů) je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Celou situaci jsme důkladně ověřovali se servisním střediskem i nákupčím s výrobcem. Dle zjištěných podrobností se jedná o sníženou kapacitu akumulátoru, což je běžným stavem. Pří určování, zda bude provedena výměna akumulátoru v rámci záruky se vždy posuzuje více parametrů a proto jsme celou záležitost důkladně přehodnotili.
Placená oprava měla být za výměnu akumulátoru za nový a proto ji rádi uhradíme z naší strany. Prosíme tedy o předání zařízení na některé z našich poboček, rádi založíme novou reklamaci na naše náklady. Při předání prosím uveďte interní číslo případu CCT26852834, kolegové si vše dohledají a řádně zpracují.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.