Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#78094Lhaní při navracení jistiny.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2024, před 5 měsíci

Petr Zmek

Znění stížnosti

Při uzavření smlouvy mne na prodejně O2 požádali o zaplacení jistiny 1000,-kč za každé číslo. Zaplatil jsem tedy celkem 4000,-kč za 4 čísla. Příslibem bylo vrácení zaplacené jistiny za měsíc. Při podání požadavku u O2 mi po měsíci sdělili, že to lze až po dvou měsících. Po dvou měsících se situace opakovala a prý až po půl roce. Půl roku uběhlo a dozvídám se, že se jistina vrací až po zrušení služeb. Nekompetentní a ulhaní lidé. Smradlavé praktiky.


Produkt

telefonní mobilní a datové služby


Požadované řešení

Vrácení jistiny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2024 10:20, před 4 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že se jedná o jistinu, která bude po uplynutí jednoho měsíce vrácena zpět, mělo se tak také stát.

Mimo to by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:22, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2024 14:56, před měsícem

Vážený pane Zmeku, omlouváme se za nepříjemnosti, které jste zažil. Podle pravidel O2 je finanční jistota vrácena, pokud účastník řádně a včas uhradí vyúčtování za služby poskytnuté v posledních 12 po sobě jdoucích zúčtovacích obdobích, nemá závazky po splatnosti a během posledních 12 měsíců nebylo omezeno či přerušeno poskytování služeb z důvodu nezaplacení. Situaci jsem ověřoval a k vrácení Vámi zaplaceného depozitu již došlo, čímž by měla být situace vyřešena. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.11.2024 17:48, před měsícem


Petr Zmek

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za podporu dTestu i za reakci operátora.
Po nahlášení případu a po poslední bezpředmětné komunikaci s operátorem na chatu O2, jsem ohodnotil komunikaci v dotazu společnosti jako neuspokojivou. Vzápětí mne kontaktovala paní od operátora s dotazem na podrobnosti. Po mém vysvětlení mne ubezpečila, že dáme vše do pořádku a tak se taky stalo. Tímto jí děkuji. Jistinu mi opravdu vrátili a musím říct, že tentokráte se vše vyřídilo velmi rychle. Pomoc dTestu tedy již nebyla potřeba, ale přesto i jim děkuji.Je fajn mít jistotu, že existuje takováto opora.
Záležitost se vyřešila k mé spokojenosti, jsem tedy překvapen že O2 reaguje až po tolika měsících, kdy už je věc prakticky uzavřena. Stížnost jsem zde nemohl uzavřít, ač bych rád, protože nebylo obdrženo vyjádření operátora. Nicméně jsem překvapen touto odpovědí, protože se zde opět zmiňuje jiná lhůta vrácení jistiny. Mno, ...