Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Alza Most
Když jsme TV privezly domu zjistili jsme, že ma cerny flek a nefunguje. Krabice i polystyren byly nepoškozený. Dnes nám přišlo vyjádření,že je prasklý displej jsem si stoprocentně jistá, že jsme s televizí nikde neprastily, protože obal nebyl nijak poškozený díra atd. Nesouhlasím se zamítnutim reklamace. Protože jsme TV před převzetím neviděli mohla být poškozená už při převzetí.Ani chování zaměstnanců se mi nelíbilo byly aroganti. Roman Raich děkuji za vyřízení ***
Tv65"LG65UR78006
Doufám v kladne vyřízení reklamace. Protože jsem si stoprocentně jisty,že jsme TV nepoškodily my a nemám tolik financí abych si mohl kupovat dvakrát do měsíce tak drahou věc. Doufám, že se vše vyresi ať už výměnou nebo vrácení hotovosti.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Situaci jsme důkladně prověřili pomocí kamerových záznamů a konzultace s kolegy z pobočky, kteří vydávali objednávku a přijímali reklamaci. Na základě našich zjištění bylo se zásilkou ze strany zákazníka nevhodně manipulováno – zařízení bylo nošeno a přepravováno v ležaté poloze, což je v rozporu s doporučením pro bezpečný transport. Indikátory nárazu na krabici jsou navíc červené, což svědčí o tom, že došlo k nárazu.
Vzhledem k těmto okolnostem a nesprávnému způsobu přepravy, který vedl k poškození, trváme na zamítnutí reklamace, protože se jedná o vadu vzniklou mimo záruku.
Můžeme však nabídnout mimozáruční opravu, případně zaslání cenové nabídky opravy. Upozorňujeme však, že tato oprava může být vzhledem k povaze poškození nerentabilní.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jestliže společnost dostatečně prokáže, že se zbožím bylo nevhodně manipulováno, důsledkem čehož došlo k vadě, je oprávněna reklamaci zamítnout. V takovém případě by poté mohla nabídnout placenou opravu, zatímco v rámci reklamace by oprava musela být provedena bezplatně.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.