Společnost


K24 International s . r. o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7813Nereagování na Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2015, před 9 lety

Josef Kučera

Znění stížnosti

Dne 4.8.2015 ,jsem reklamoval Asus Wireless Router RT-AC66U z důvodu špatného signálu Wifi 5G. Reklamace pod číslem REKL160701 byla přijata a odeslána výrobci.Do dne 12.9.2015 jsem zboží nedostal.Na Vaší radu jsem poslal dne 14.9.2015 Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace s doručenkou.Na toto prodávající nereagoval.Dne 18.9.2015 mě bylo zboží doručováno/bez oznámení,jestli je opraveno/.Na Vaší radu jsem je nepřevzal.


Produkt

Asus Wireless Router Dual Band 1750Mb/s - RT-AC66U


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2015 09:31, před 9 lety

Prodávající je povinen o vyřízení reklamace spotřebitele informovat. Neučiní-li tak v zákonné lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (nebyla-li sjednána lhůta pro vyřízení reklamace delší), má se za to, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas, čímž vzniká spotřebiteli možnost od smlouvy odstoupit. Za splnění povinnosti prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající spotřebitele prokazatelně vyrozumí o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Prodávající musí prokázat, že spotřebitele opravdu informoval. Předpokladem splnění této informační povinnosti prodejce je poskytnutí náležité součinnosti spotřebitele, tj. předání kontaktních údajů spotřebitele (např. telefon, email, adresa pro doručování).

Zároveň je prodávající povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydá-li prodávající toto potvrzení, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

V daném případě ze stížnosti spotřebitele plyne, že reklamoval zboží dne 4.8.2015 a poskytl nezbytnou součinnost k vyřízení reklamace tím, že zboží zaslal (předal) prodejci k posouzení vady. Prodejce však spotřebitele žádným prokazatelným způsobem neinformoval o způsobu vyřízení reklamace, ačkoli je dle platné právní úpravy a rozhodnutí Nejvyššího soudu tak povinen učinit ani do dne 12.9.2015 (zboží nebylo připraveno k vyzvednutí u prodejce, ani zasláno opravené ve lhůtě spotřebiteli). Na základě této skutečnosti spotřebitel odstoupil od smlouvy dle § 2001 a násl. občanského zákoníku v souvislosti s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele z důvodu nevyřízení uplatněné reklamace řádně a včas.

Pokud si smluvní strany nestanoví mezi sebou prokazatelným způsobem čas splnění závazku (vrácení zaplacené finanční částky za reklamované zboží), tedy čas do kdy má prodávající splnit dluh, může spotřebitel požadovat plnění ihned a prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu. Pokud prodávající svůj dluh vůči spotřebiteli řádně a včas nesplní, je v prodlení. V takovém případě může spotřebitel po prodávajícím požadovat zaplacení zákonného úroku z prodlení, jehož výše je stanovena vládním nařízením č. 351/2013 Sb.

Spotřebitel by měl nejprve vyzvat prodávajícího k plnění (za předpokladu, že prokazatelně odstoupil od kupní smlouvy), měl by tak učinit písemně (formou doporučeného dopisu s dodejkou). V případě, že prodávající ani na základě výzvy k plnění nevrátí spotřebiteli finanční prostředky, doporučujeme prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu, je však jednou z podmínek pro uznání náhrady soudních nákladů, pokud by došlo k soudní při. Prodávajícího jejím zasláním spotřebitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Více informací ohledně předžalobní výzvy může spotřebitel naleznout na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2015 17:22, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.