Společnost


Window Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78130VEKRA OKNA, zástupce společnosti Ing. J. M.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2024, před 5 měsíci

Bronislav Převrátil

Znění stížnosti

v 06/24 jsem vstoupil s panem M. v jednání, kde jsem poptával zaklení velkého skla u rodinného domu, které poškodili děti kamenem při hře.
- dne 23.8. jsem odsouhlasil nabídku s termínem dodání 4-5 týdnů a cenou 143 488 Kč
- dne 26.8. jsem dostal zálohovou fakturu na 75 tis. Kč
- dne 28.8. jsem zálohovou fakturu uhradil
- dnes mi dodavatel sdělil, po mém dnešní telefonickém dotazu na přesný termín montáže a žádosti o možné zkrácení termínu, že nemá ještě potvrzené ceny a termíny z výroby ani montáže a že to vidí termínově na min. 10 týdnů
- takový posun a chování (kdy dodavatel klame zákazníka jak termínem) je pro mě samozřejmě nepřijatelné, takto jsem mu to i sdělil
- vlastně mi nebylo vůbec jasné, jak může dodavatel slíbit termín kompletní instalace, když nemá žádný dílčí termín vykomunikovaný interně s dodavatelem
- když jsem takové konkrétní dotazy vznesl, dodavatel poslal zálohu zpět na účet s tím, že se zříká plnění


Produkt

jedná se o službu demontáže rozbitého okna a montáže okna nového, včetně ekologické likvidace a odvozu


Požadované řešení

Aby dodavatel plnil v domluveném a odsouhlaseném termínu a rozsahu. A též chci, aby mi uhradil všechny náklady vynaložené za účelem uzavření této smlouvy, která nebude realizována i smlouvy další, kterou budu muset opět pracně oběhávat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2024 15:49, před 4 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

V popsané situaci byla záloha podnikatelem vrácena. Co se týče náhrady vynaložených nákladů, domníváme se, že by je spotřebitel po podnikateli z titulu porušení smlouvy mohl požadovat, avšak záleží na přesné formulaci smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2024 20:34, před 4 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že s dodavatelem dosáhl smírného řešení případu. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.