Společnost


INDITEX Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78135Nedostala jsem peníze za vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2024, před 4 měsíci

Nicolette Zajíčková

Znění stížnosti

Vracela jsem několik balíků ze Zara e-shopu přes jejich nasmlouvané dopravce Zásilkovna/ PPL.
Balíky do Zary přišly, ale u 5ti mi byly schválená jen část vráceného zboží. Celkem mi chybí schválení a vrácení peněz za 14 věcí v hodnotě 11406Kč. Moje maminka má stejný problém, jí chybí schvalení a vrácení peněz za 9 věcí v hodnotě 4631Kč. Zara se k tomu celou dobu nevyjadřovala, po uplynutí 14ti denní lhůty pro vrácení peněz jsme je začaly urgovat přes chat Zara, kde jim trvalo přes 3týdny se k tomu vyjádřit. Učinili to až nyní a způsobem, že zboží prý fyzicky neobdrželi. Z toho nejstarší balík jim byl doručen již 25.07.2024


Požadované řešení

Žádáme o vrácení peněz v plné výši


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2024 07:01, před 4 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:20, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 17:03, před měsícem

Spotřebitelka nás informovala, že jí byly po několika urgencích vráceny peníze. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.