Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.3.2011 jsem v České spořitelně vložila úspory do fondu OSOBNÍ PORTFOLIO 4 a zadala trvalý příkaz na tisíc korun měsíčně ve prospěch tohoto fondu. Byla jsem seznámena s tím, že je dobré nechat tam peníze alespoň 4 roky. V srpnu 2015 se mi vrátilo tisíc korun s tím, že účet, na který jsem 4 roky posílala peníze, neexistuje.
Šla jsem na pobočku České spořitelny a dozvěděla se, že OSOBNÍ PORTFOLIO 4 v květnu 2015 zanikl-resp. byl sloučen s jiným mně neznámým fondem, aniž by mne kdokoliv o tom informoval.
Z výpisu za 14.1.2015 vyplývá, že aktuální tržní hodnota osobního portfolia je 150467,-Kč a následné platby leden-srpen činí 8000,-Kč, celkem tedy 158467,-Kč.
Při mé návštěvě na pobočce mi sdělili, že sloučením fondů moje peníze tratily a mám tam jen 153880,-Kč. A dopis, kterým mi zrušení fondu oznamovali se prý asi ztratil.
Napsala jsem reklamaci do České spořitelny a dotaz, jak mám dále postupovat.
Telefonicky i mailem mi "odpověděli", ale jen vysvětlovali a nenabídli žádné řešení.
Investiční fond České spořitelny OSOBNÍ PORTFOLIO 4
Žádám o vrácení peněz.
Do dnešního dne jsem nedostala oficiální vyjádření.
|
Tweet |
Pokud došlo ke sloučení investičních fondů a zániku jednoho z nich, má investiční společnost ("dále jen společnost") povinnost zpracovat a zveřejnit sdělení o sloučení fondů, ve kterém bude své zákazníky informovat o dopadech tohoto kroku a zdůvodnit proč k němu přistoupila. V tomto sdělení také společnost stanoví lhůtu pro uplatnění práva na odkoupení podílového listu nebo práva na nahrazení podílového listu jiným cenným papírem jiného investičního fondu.
Lhůta na uplatnění výše zmíněných práv musí být stanovena tak, aby její délka byla minimálně třicet dní od uveřejnění sdělení a aby skončila nejméně pět dní před rozhodným dnem sloučení. Pokud zákazník nevyužije ani jednoho z uvedených práv, stane se podílníkem v nástupnickém investičním fondu. Poměr se určí podle výše vlastního kapitálu v podílovém fondu připadajícího na podílový list zrušeného podílového fondu.
Společnost může o změnách týkajících se cenných papírů kolektivního investování informovat zákazníka způsobem umožňujícím dálkový přístup. Tato možnost ale vyžaduje splnění alespoň jedné z zákonem stanovených podmínek. Jednou z těchto podmínek je předchozí souhlas zákazníka (§ 15f zákona o podnikání na kapitálovém trhu). Ten může být udělen při podpisu smlouvy.
Dohled nad dodržováním práv a povinností na kapitálovém trhu vykonává Česká národní banka. Pokud zákazník s postupem společnosti nesouhlasí, může na tuto společnost podat stížnost tomuto úřadu.
Česká spořitelna, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.
Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví
Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)