Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
14.8. 2024 jsem cestovala nočním spojem se společností FlixBus z Rijeky do Prahy. Zavazadlo jsem odbavila dle pokynů řidiče do úložného prostoru a odebrala se k nástupu. Řidič odbavovací prostor zřejmě nehlídal nebo nezavřel, když opustil stranu autobusu se zavazadly. Při první zastávce těsně před oficiální zastávkou v Záhřebu, kde jsme měnili autobus kvůli nefunkčnosti klimatizace, jsem zjistila, že se moje zavazadlo v úložném prostoru nenachází. Muselo být tedy odcizeno těsně před odjezdem.
Formulář o ztrátě zavazadla vyplněn, už měsíc a půl si se společností vyměňuji emaily, kde neustále tvrdí, že moje zavazadlo je ztracené, ačkoliv v každém emailu píšu, že jsem byla okradena.
Věci v zavazadle měli hodnotu okolo 30 tisíc korun, což jsem schopná doložit v účtenkách.
Společnost FlixBus v emailové komunikaci tvrdí, že nemám právo na finanční kompenzaci.
Celá situace vznikla z nedbalosti na straně řidiče společnosti FlixBus, který odbavený prostor nezabezpečil. Předpokládám, že za odbavené zavazadlo v úložném prostoru zodpovídá dopravce.
Finanční kompenzace adekvátní obsahu zavazadla
|
Tweet |
Cestující je povinen během celé přepravy dohlížet na zavazadlo. Jestliže však bylo zavazadlo uloženo v prostoru tomu určenému (např. úložný prostor autobusu), kde jej cestující neměl na očích, je za ztrátu zavazadla odpovědný dopravce. Cestující ovšem musí prokázat, že zavazadlo bylo umístěno v takovém prostoru.
Kontaktní formulář na společnost FlixBus CZ s.r.o. ohledně ztrát a nálezů nalezne spotřebitel zde: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs. Z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitel formulář již pravděpodobně využil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.