Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#78179Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2024, před 4 měsíci

Jana Kučerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 9.6.2023 jsem si koupila mobilní telefon a dne 17.7.2024 jsem ho reklamovala z důvodu nefunkčnosti bočního zapínacího tlačítka.
Mobil vrátili zpět s vyjádřením, že reklamaci neuznávají z důvodu mechanického poškození.
Upřímně nevím, jak bych tlačítko mechanicky poškodila. Když chci mobil používat musím to tlačítko "zmáčknout", jinak mobil nelze používat.
Do HP TRONIC jsem volala a chtěla jsem vysvětlit konkrétněji proč reklamaci neuznali. Bylo mi jen sděleno, že to znamená, že jsem si mobil poškodila sama.
Docela mě jejich přístup zklamal a stále si myslím, že by se toto po roce používání stát nemělo. Ještě nikdy se mi u žádného mobilu nestalo, že bych ho musela vyměnit z důvodu nefunkčního bočního tlačítka a to nejsem z těch, co mobil každé dva roky mění.

Prosím o prověření mého problému.
Předem děkuji Kučerová


Produkt

Mobilní telefon Doogee S51 4 GB/64 GB černý/oranžový


Požadované řešení

Požaduji buď telefon opravit, nebo zaslat nový, nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2024 14:50, před 4 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:34, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.