Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na e-shopu dyson.cz jsem 30. 7. zakoupila a zaplatila fén Airwrap. Chvíli na to jsem si všimla, že jsem omylem objednala jiný, než jsem chtěla.
Obrátila jsem se na e-shop, že chci stornovat objednávku. Neumožnili mi to s tím, že to údajně nelze a 30. 7. v 20:45 bylo zboží expedováno. Vytvořila jsem ještě druhou objednávku na správné zboží, které jsem chtěla, s tím, že za původní objednávku mi budou vráceny peníze.
U první chybné objednávky mi doporučili zásilku při doručení odmítnout, aby se jim vrátila zpět a že mi obratem vrátí peníze. Při doručení jsem tedy odmítla převzetí a zásilka byla doručena zpět a převzata 9. 8. - peníze mi však dodnes nevrátili.
Druhou objednávku jsem převzala 5. 8., ale 7. 8. jsem písemně odstoupila od smlouvy a zboží odeslala zpět – bylo doručeno a převzato firmou také 9. 8.
Obě objednávky tedy byly doručeny zpět do firmy 9. 8. a od té doby nemám peníze ani za jednu z objednávek. Telefonní číslo zaslané v e-mailu není možné použít (800 040 467). Mají pouze online chat a whatsapp. Jakmile jsem jim napsala, že nemám své peníze, přepojili mne na chatu na "živého člověka", který opakovaně odvětil, že vrácení peněz je do 15 pracovních dnů a mám počkat.
Firmu jsem přes jejich online chat (jiná možnost kontaktu krom whatsappu není) kontaktovala již několikrát. Stále mi tvrdí něco jiného (počkejte 15 dnů, počkejte 14 pracovních dnů, počkejte týden, počkejte 5 dnů).
Neposlali mi ani fakturu za zboží - psala jsem si o ni také na jejich online chat, ale neposlali mi ji.
Celková suma mnou zakoupeného zboží je 21. 584 Kč. Je to 4 týdny od odstoupení od smlouvy a nemám peníze a na online podpoře mi odmítají dát jakýkoli e-mailový kontakt, kam bych se mohla ozvat.
Tato firma nejedná v souladu s čekými zákony. Má chybně popsaný způsob vrácení zboží (neodpovídá realitě), ohání se termínem 15 pracovních dnů na vrácení peněz za vrácené zboží (není v souladu s českou legislativou) a stejně ani ten termín nedodrží. Kontaktovat je je téměř nemožné - krom online chatu, kde vám jen sdělují různé termíny a stejně žádný nedodrží a konkrétní kontakt na někoho kompetentního k řešení problémů vám nedají (poukoušela jsem se o to).
Multistyler Dyson Airwrap™ Complete Long (Pruská modrá/měděná) SKU: 395899-01-CZ a Multistyler Dyson Airwrap™ Complete Long Diffuse (Šedá/Měděná) SKU: 453660-01-CZ
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Výše uvedené je však zákonným nastavením, které si strany mohou ve prospěch spotřebitele smluvně upravit. V takovém případě se odstoupení řídí smluvními podmínkami. Dle bodu 6.2 obchodních podmínek společnosti (dostupné zde: https://www.dyson.cz/footer-secondary-links/dodaci-podminky) může spotřebitel od smlouvy odstoupit do 30 dnů, počínaje dnem, kdy spotřebitel zboží obdrží.
Jestliže tedy spotřebitel odstoupil od smlouvy ve stanovené lhůtě, má právo na vrácení peněz. Společnost ve svých obchodních podmínkách prodloužila pouze lhůtu pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro vrácení peněz spotřebiteli po odstoupení se tedy i nadále řídí zákonem. Prodávající má proto povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Pokud tak neučinil, musí prokázat odeslání jiným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.