Společnost


NELUMBO Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78191Pomalé řešení nefunkčního střídače Goodwe od Nelumbo

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2024, před 4 měsíci

Jozef Černický

Znění stížnosti

Dobry den,
Již 18.8.2024 nám přestal fungovat střídač Goodwe, který nám instalovala firma Nelumbo v rámci instalace solárního systému. Závada byla hlášena hned následující den. Servis přišel až 28.8.2024. Střídač odnesli sebou s tím, že kdyby oprava trvala dlouho, tak nám poskytnou náhradní zařízení. Nebyl stanoven žádný pevný termín, kdy a jak budeme vyrozuměni s vadou. Od této chvíle nekomunikují, jenom když zavolame my. Dnes, 5.9.2024 jsme tam volali a prý už uvažují, že zařízení někam pošlou. Jsme maximálně nespokojeni s přístupem. Jelikož máme energii taky na prodej, nejenže musíme brát energii na vlastní potřebu, nemůžeme využívať taky prodej energie. Nenabídly nám žádne náhradní ŕešení- například pronájem náhradního zařízení, nebo něco jiného. Paní mě jenom řekla, že když se nám porouchá například auto, taky ho nemůžeme využívat. Moc bychom chtěli, aby firma přistupovala ke svým zákazníkům alespoň trochu víc proklientsky. Takže máme sice 16 panelů, ale neslouží a ani nevím kdy section vyřeší.


Produkt

Střídač fve systému Goodwe od firmy Nelumbo


Požadované řešení

V co nejkratší době bychom potřebovali nainstalovat funkční zařízení, nebo kompenzaci. A v úplně prvním řadě férovou komunikaci. Nemyslíme si, že zákazník nemá být včas a vhodně informován o Švéd reklamaci. Opravdu firma nekomunikuje se zákazníkom ze svého popudu. Vždy musíme volat my.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2024 13:03, před 4 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti NELUMBO Energy a.s., U vodárny 277, 431 11 Otvice.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 14:41, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.