Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.6.2024 jsem objednala bublifukovou pistoli u společnosti - jsem@skritekvitek.cz. Pistole stála 399,- a bohužel nefungovala.
4.7.2024 jsem ji zaslala zpět na reklamaci. Postupovala jsem dle informací o reklamaci. Na vlastní náklady /133,-/ jsem bublifuk zaslala na adresu 4ricco.cz s.r.o., Svatbínská 1232, Kostelec nad Černými lesy, 281 63. Firma zásilku převzala a od té doby se nikdo neozval. Nekomunikují telefonem, neodpovídají na emaily. Nemám zpět zboží ani peníze. Děkuji Kazáková tel.***
Mega svítící bublifuková pistole BAZOOKA na USB VER172963/R cena 399
V reklamačním listu jsem uvedla, že bych ráda zboží vyměnila za funkční.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Jestliže prodávající nereaguje na kontaktování spotřebitelem, doporučujeme jej kontaktovat doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti. U 4Ricco.cz s.r.o. je sídlem podle obchodního rejstříku Hornoměcholupská 663/141, 10900 Praha. Společnost má povinnost přebírat dopisy na adrese sídla, pokud tak neučiní, uplatní se fikce doručení a nebude se tak přihlížet k tomu, zda dopis společnost převzala nebo ne.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.