Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
nedobrovolný přechod k tomuto dodavateli od lidové energie ,nebylo možné získat vyučtováni za rok 2023 ted jsme dostali vyučtování sod Virtual z nedoplatkem 14000 kterou musím zaplatit ale oni na dotaz jak bude vyplacen přeplatek ve výši 41000 neodpovídají já si myslela že odečtou nedoplatek od přeplatku a rozdíl pošlou ale bylo mi sděleno že musím uhradit nedoplatek a tím komunikace ze strany virtual skončila poněvadž nám končí smlouva k 16,9,2024 tak nevím jak postupovat dál my své závazky vždy plnili za odpověd předem dékuji Hanáková
jedná se o smlouvu č.*** na jméno *** odběrné místo ***
Chtěli bychom dosáhnout vyplacení přeplatku
|
Tweet |
Dle dostupných informací Lidová energie s.r.o. neukončila činnost, ale jako prodávající, uzavřela dne 29.2.2024 podle § 2175 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, smlouvu o koupi (prodeji) závodu se společností Virtual energy s.r.o. Notářský zápis o koupi (prodeji) závodu je možné dohledat zde: https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=80416498&subjektId=959773&spis=1059736.
Společnost by v případě přechodu smluv k jiné společnosti v důsledku odkoupení závodu měla spotřebitele o této skutečnosti informovat. Přechodem by nemělo následně ani dojít ke změně podmínek smlouvy včetně ceny, která byla uzavřena či dohodnuta s původní společností. Spotřebiteli doporučujeme vyúčtování a navrácení přeplatku reklamovat u společnosti Virtual energy s.r.o.
Dle § 1982 občanského zákoníku platí, že dluží-li si strany vzájemně plnění stejného druhu, může každá z nich prohlásit vůči druhé straně, že svoji pohledávku započítává proti pohledávce druhé strany. K započtení lze přistoupit, jakmile straně vznikne právo požadovat uspokojení vlastní pohledávky a plnit svůj vlastní dluh. Započtením se obě pohledávky ruší v rozsahu, v jakém se vzájemně kryjí; nekryjí-li se zcela, započte se pohledávka obdobně jako při splnění.
Vzájemné pohledávky je na základě výše uvedeného možné jednostranně započíst. V takovém případě musí spotřebitel společnosti započtení prokazatelně oznámit, nejlépe doporučeným dopisem.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Virtual energy s.r.o., Korunní 1208/74, 101 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.