Počet nahlášených stížností: | 192 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci dubnu 2024 jsem si na seniorseznamka.cz objednal prémiovou službu, která. dle smlouvy, měla obsahovat přístup k inzerovaným profilům: přečíst zprávu, napsat zprávu, ukázat návštěvníky profilu, podívat se na obrázky. Při návštěvě portálu a jednotlivých profilů žádná z těchto sjednaných a mnou zaplacených služeb nefungovala. Zprávy na profilech zakryté, psaní zpráv zablokováno, návštěvníci profilu a obrázky rozmazané. Toto je v rozporu s uzavřenou smlouvo, tedy její neplnění ze strany dodavatele (firmy Date4friend AG). Smluvený poplatek 592,- Kč jsem uhradil ze svého účtu přes kreditní kartu dne 9.4. a 9.5.2024 tak, že si je firma strhla jako inkaso. Takže za neposkytnutou službu jsem zaplatil 1.184,- Kč, resp. mi bylo z účtu ukradeno (nebo taky neoprávněné obohacování). Po výhrůžkách Advokátní kanceláře Auer Witte Thiel, Bayerstrasse 27, 80336 Munchen, jsem ještě zaplatil 60.62 Eur (1.555,87 Kč), za měsíce 06 a 07/2024 částka vč. upomínky. Dne 14.7.2024 mi bylo mailem oznámeno: "Po 14 dnech bude Váš profil natrvalo smazán a Vy přijdete o:" viz. shora uvedené 4 body, podepsáno ANNA - zákaznická poradkyně (mail zpravy@seznamkaproseniory.com). Bohužel nebo bohudík jsem o žádné služby nepřišel neboť mi nikdy nebyly poskytnuty, takže by mi měly být vráceny obě zaplacené částky což je 1.184,- + 1.555,87 Kč. Advokátní kancelář má mail kolekce@auerwittethiel.com a dodavatel ze Zugu support@mycusstomercare.ch. Firma Date4friend AG i Advokátní kancelář se mnou komunikují těmito maily. Před tím, než se ozvala Advokátní kancelář nebylo možno s dodavatelem "služby" komunikovat telefonem (nějaké číslo kde je automat) ani mailem jelikož nejsou nikde uvedeny.
Adolf Gasser
Seznamka pro seniory, firmy uvedeny shora.
Okamžitě zrušit můj profil na seznamkaproseniory.com.
|
Tweet |
Společnost date4friend AG provozuje síť internetových seznamek.
Jestliže si spotřebitel službu objednal a zaplatil, je společnost povinna službu poskytnout. Pokud tak neučiní, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení, jak bylo popsáno výše.
U registrovaných uživatelů dle dostupných informací dochází k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.