Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne3.3.2015 mě navštívil podomní prodejce Bohemia energy a uzavřel se mnou smlouvu a dostala jsem k tomu i žárovky.30.5.2015 jsem měla k nim přejít, ale to se nestalo, protože ČEZ to nepovolil. A já abych jsem si nedělala problémy s převodem, tak jsem písemně zrušila smlouvu s Bohemia Energy.Která byla na základě ČEZ Energie podána.A poslala jsem jim ty žárovky zpět, že je nepotřebuji.Smlouvu mě zrušili,ale chtěli po mě zaplatit 2000,-Kč za žárovky, které jsem jim poslala poštou. A abych se nedostala mezi dlužníky, částku 2000,-Kč jsem zaplatila.Ale nemám ani peníze ani žárovky.
Chtěla bych navrátit zpět peníze, nebot jsem četla , že je to nezákonné.
|
Tweet |
Je-li smlouva o dodávkách energie (elektřiny nebo plynu) uzavřena mimo obchodní prostory (např.: podomním prodejem), má spotřebitel právo od smlouvy písemně odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě do 5 dnů před zahájením dodávky energie. Mimo to se na spotřebitele vztahují obecná ustanovení občanského zákoníku na ochranu spotřebitele, která zakotvují právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dní od podpisu smlouvy.
Pokud byla k této smlouvě uzavřená i kupní smlouva, které souvisí se smlouvou o dodávkách energie, jedná se o takzvanou doplňkovou smlouvu. Doplňková smlouva je smlouva, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.
Jestliže spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, jsou veškeré doplňkové smlouvy automaticky ukončeny bez jakýchkoli jiných nákladů pro spotřebitele. Společnost tedy nemůže požadovat doplacení zboží v případě, že spotřebitel odstoupil od smlouvy o dodávkách energie, protože kupní smlouva zanikla současně s odstoupením od smlouvy o dodávkách energie.
Bylo-li zaplaceno za zboží, jak bylo ujednáno podle doplňkové kupní smlouvy, ale tato smlouva byla zrušena, má společnost povinnost tuto úhradu spotřebitelovi zpět vydat. Pokud by tak neučinila, bezdůvodně by se obohatila, neboť právní důvod, na jehož základě získala majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží.
Dobrý den,
dovolte mi jménem společnosti BOHEMIA ENERGY reagovat na výše uvedený požadavek paní Lhotové.
Smluvní vztah byl uzavřen dne 3.3.2015 na základě Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, ve stejný den byla zároveň uzavřena i kupní smlouva na balení (5 ks) kvalitních LED žárovek, které klientka získala za zvýhodněnou cenu 1 Kč.
Uzavření obou smluv bylo z naší strany ověřeno i v rámci tzv. verifikačního hovoru, kde ověřujeme informace, které klient obdržel od obchodního zástupce. Tento hovor slouží i k ověření spokojenosti klienta s jednáním obchodního zástupce. Paní Lhotová byla seznámena s tím, že uzavřela smlouvu s naší společností, zároveň obdržela LED žárovky, byla informována o způsobu plateb, zároveň i o době platnosti smlouvy. Paní Lhotová sdělila, že s jednáním obchodního zástupce byla spokojená a vše proběhlo v pořádku, obchodní zástupce jí sdělil všechny potřebné informace.
Dne 22.6.2015 přijala naše společnost odstoupení od smlouvy o Sdružených službách dodávky elektřiny. Vzhledem k tomu, že odstoupení bylo doručeno v rámci zákonné lhůty pro odstoupení, bylo z naší strany plně respektováno. Rámcová smlouva v rozsahu dodávek elektřiny byla ukončena na základě tohoto odstoupení.
Následně, až však dne 14.7.2015 byl doručen balík LED žárovek a odstoupení od kupní smlouvy. Vzhledem k termínu doručení nebylo odstoupení od kupní smlouvy učiněno po právu, čili platně. Klientka v tomto případě nevyužila lhůty pro odstoupení, kterou společnosti BE poskytuje nad rámec zákona a od kupní smlouvy odstoupila až po 30 dnech od podpisu.
V souladu s ustanoveními kupní smlouvy naše společnost vystavila zálohovou fakturu za LED žárovky na částku 2 000 Kč, která byla splatná dne 14.7.2015. Zálohová platba byla ze strany klientky řádně uhrazena.
V prvním případě odstoupila zákaznice od smlouvy o sdružených službách dodávky po 3 měsících a v případě kupní smlouvy dokonce po 4 měsících.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
BE
Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Minulý týden mi Bohemia Energy vrátila led žárovky, ale poštovné 139.-Kč jsem musela doplatit opět já.Takže mě ty žárovky nestály 1.-Kč, ale 2000.-Kč + 2x poštovné.Vůbec se mi jejich chování nelíbí.
Dobrý den, paní Lhotová,
v případě, že by byla řádně dodržena sjednaná Kupní smlouva a odstoupení od této Smlouvy vč. balení LED žárovek by nám bylo doručeno do 30 dní od jejího sjednání, rozhodně by tato situace nenastala.
Jestliže máte zájem, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailové adresy mschneiderova@bohemiaenergy.cz a zkusíme najít vhodné řešení pro obě smluvní strany.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Monika Schneiderová
BEE
Kdyby jste mi přepojili elektřinu v Vaší firmě, tak jak jste slibovali ve smlouvě, to bylo do května.Ale vy jste smlouvu nedodrželi a schválně jste to prodlužovali a vymlouvali,že to ČEZ nepovolilo.Výpovědní doba byla 2 měsíce.Tak by k téhle situaci nemuselo dojít a já bych nemusela rušit vaší smlouvu a vracet se zpět k ČEZu.A nejsem jediná komu jste to tahle udělali a kdo byl s vašim jednáním nespokojený.
Zánik výhodnosti nabídky kupní smlouvy jako následek odstoupení od smlouvy o dodávkách energií je schopný fakticky odradit spotřebitele od realizace tohoto práva a může být na něj nahlíženo jako na sankci za odstoupení, která je v rozporu s ustanovením § 1818 občanského zákoníku. Naopak je jasné, že kupní smlouva je z výše uvedených důvodů závislá na existenci smlouvy o dodávkách energií. Odstoupením od smlouvy o dodávkách energií byla i zrušena smlouva kupní. Má-li spotřebitelka podezření, že společnost při poskytování služeb využívá nekalé obchodní praktiky, má možnost podat podnět Energetickému regulačnímu úřadu.
Dobrý den, paní Lhotová,
změna dodavatele byla ze strany společnosti BEE naplánována k nejbližšímu možnému termínu dle podkladů, které jsou součástí Smlouvy. Původní datum změny dodavatele byl naplánován k datu 31.5.2015, nicméně požadavek na ukončení byl ze strany současného dodavatele zamítnut.
Změnu dodavatele bylo nutné zastavit, abychom Vás nevystavili riziku smluvní sankce -> zároveň jsme však naplánovali nové datum.
V průběhu procesu změny dodavatele nám bylo doručeno odstoupení od sjednané Smlouvy o sdružených službách dodávky a výše uvedený proces byl na základě přijatého odstoupení zastaven a ukončen.
Všechny výše uvedené skutečnosti můžeme kdykoliv předložit a prokázat tak všechny poskytované informace.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
BEE
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Už nechci se s fa.Bohemia a.s. dohadovat.Oni si myslí, že mají pravdu a proti jejich praktikám nikdo nic nezmůže.Tyhle firmy si dělají, co chtějí, porušují zákony a stále jim to prochází.Plno lidí jim takhle naletělo, nejen že neměli levnější elektřinu, ale i museli také doplatit za žárovky,když odstoupili od smlouvy.A Vám moc děkuji za pomoc v případu a časopis.S pozdravem Lhotová a mnoho úspěšně vyřešených případů.