Společnost


ABOLIO PRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78258NEKOMUNIKUJÍ, OBJEDNÁVKA JE ZAPLACENA A ONI NEREAGUJÍ

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2024, před 4 měsíci

Nikola Kubátová

Znění stížnosti

Objednala jsem ze stránek nábytekprovas.cz botník, přišel mi potvrzující email a já iniciativně dohledala na jejich stránkách účet a fakturu za nábytek zaplatila.
Toto bylo 4.9. od té doby mi od nich nepřišlo žádné potvrzení, ani nereagují na několik mých emailů s dotazy na stav objednávky.
Došlo to tak daleko, že jsem hned 6.9. psala do mě banky, zda je možné platbu nějakým způsobem stornovat a vrátit mi zpět.
Banka odpověděla, že zažádali banku příjemce, aby se s firmou spojili a sdělili jim, že mi mají vrátit peníze. Pokud prý do 14 dnů nepřijdou peníze na můj účet, mám se obrátit na policii.
Nevím teď tedy ještě, zda je potřeba nějak oficiálně poslat do jejich datové schránky odstoupení od smlouvy, pokud ano, je potřeba toto stihnout v rámci 14 denní lhůty? Bojím se, že částku 3066,-již neuvidím a ani nábytek nedorazí.
Jejich kontaktní telefon 778 955 515 je nedostupný, stejně tak číslo 773090336, které jsem dohledala na rejstříku firem.
Jak je vůbec dneska možné, aby takto někdo podnikal v ČR, když nereaguje a neřeší prakticky vůbec nic.
Navíc jsem z rejstříku firem zjistila, že se jedná o polského jednatele s návazností na více firem a některé jsou v likvidaci.


Produkt

Jednalo se o botník Skandinávská sedací lavice s úložným prostorem DAKOTA, Kód produktu: MCA-TT-210631007, cena is dopravou 3066,- bez dopravy 2767,- objednávka číslo ***


Požadované řešení

Chci vrátit peníze, nebo ať komunikují a uvedou kdy dodají zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2024 18:55, před 4 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Odstoupení od smlouvy se doručuje prodávajícímu.

Nereaguje-li prodávající na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ABOLIO PRO s.r.o., V Zátiší 810/1, 709 00 Ostrava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback), jak již spotřebitel pravděpodobně učinil. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 12:51, před měsícem

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.11.2024 13:24, před měsícem


Nikola Kubátová

Dobrý den,

Dne 8.10.2024 jsem poslala do datové schránky této firmy reklamaci, formulář jsem si stáhla z jejich stránek, vyplnila vše co bylo třeba a požadovala vrácení peněz za zboží, které jsem neobdržela, nekomunikují stále, dle informací o zprávě si 9.10. pověřená osoba toto přečetla.
Přikládám veškeré dokumenty v příloze i screen z datovky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.