Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Věc: Stížnost na klamavý prodej potravin – nesprávně označené máslo
Dobrý den,
rád bych tímto uplatnil stížnost na produkt zakoupený ve Vaší prodejně Kaufland. V září 2024 jsem v prodejně Kaufland zakoupil výrobek označený jako máslo ( na obalu uvedeno 82% máslo!), avšak po otevření jsem zjistil, že se jedná chuťově o jasný margarín, navíc s podivným žluklým zabarvením, se zřejmou, nepřirozenou slaností (osoleno). Ani v ledničce navíc, jako klasické máslo, tato hmota vůbec netuhla. Vyrobeno v Německu.
Na základě § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je klamání spotřebitele nekalou obchodní praktikou, což platí i v případě, kdy je výrobek označen nepravdivě či zavádějícím způsobem. Dále se domnívám, že takový postup je v rozporu s evropským nařízením č. 1169/2011, které upravuje povinnost jasného a pravdivého označování potravin.
Popis problému:
Zakoupený produkt: Máslo
Označení výrobku: Máslo 82%
Skutečný obsah: Margarín
Datum nákupu: září 2024
Číslo šarže: [přiložím v příloze]
Fotodokumentace produktu a šarže je přiložena k této stížnosti.
Tímto žádám o okamžité přezkoumání a nápravu situace, a to včetně zajištění, aby se podobné případy v budoucnu neopakovaly. Dále si vyhrazuji právo na vrácení plné ceny za zakoupený výrobek a případnou náhradu dalších vzniklých nákladů.
V případě, že nebude v této věci přijata odpovídající náprava, budu nucen obrátit se na příslušné orgány, zejména Českou obchodní inspekci, aby situaci prošetřila.
Předem děkuji za vyřízení mé stížnosti a případnou kompenzaci, jakou uznáte za vhodnou.
S pozdravem,
Josef Ledvoň
***
Výrobek označený jako máslo ( na obalu uvedeno 82% máslo!), avšak po otevření jsem zjistil, že se jedná chuťově o jasný margarín, navíc s podivným žluklým zabarvením, se zřejmou, nepřirozenou slaností (osoleno). Ani v ledničce navíc, jako klasické máslo, tato hmota vůbec netuhla. Vyrobeno v Německu.
Požaduji dárkový poukaz v hodnotě nejméně 200 Kč do Kauflandu.
|
Tweet |
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1169/2011 ze dne 25. října 2011 o poskytování informací o potravinách spotřebitelům mimo jiné stanovuje, že veškeré informace, které jsou na potravinách uvedeny, musí být pravdivé a nesmí uvádět spotřebitele v omyl.
Za informace o potravině odpovídá provozovatel potravinářského podniku, pod jehož jménem nebo obchodním názvem je potravina uváděna na trh, a není-li usazen v Unii, dovozce potraviny na trh Unie dle čl. 8 výše uvedeného nařízení.
Více informací o složení a vlastnostech másla najdou spotřebitelé v našem článku, který je dostupný na adrese https://www.dtest.cz/clanek-10673/odlisujte-tuky-podle-slozeni-i-ucelu.
Jestliže se spotřebitel domnívá, že se v konkrétním případě jedná o špatně označený produkt, může podat podnět ke kontrole Státní zemědělské a potravinářské inspekci. Více informací k podání podnětu je možné dohledat na webové adrese: https://www.szpi.gov.cz/clanek/jak-podat-podnet-ke-kontrole.aspx.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.