Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Již pátý výhružný mail za nezaplacenou registraci. I když jsem jim poslal "odstoupení od smlouvy", stále si vedou svou a doslova se vyhrožují soudem.
Děkuji za pomoc.
Chocholáček
Prosím o ukončení výhrůžných mailů.
|
Tweet |
Společnost Pratenorm s.r.o. (dříve známá jako společnost Centrum aukcí.cz s.r.o.) sídlí dle obchodního rejstříku na adrese: Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Na této je možné společnost také kontaktovat, jelikož platí, že podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Obecně ke společnosti:
Máme za to, že společnost Pratenorm s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Pratenorm s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.
Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).
Zároveň máme k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.
Dne 1. 8. 2024 navíc byla společnosti Pratenorm s.r.o. zamítnuta kasační stížnost. Nejvyšší správní soud tak ve svém rozsudku potvrdil oprávněnost pokuty, která byla společnosti udělena Českou obchodní inspekcí kvůli porušování ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, absolutně zestručníme naši odpověď, ať je to jasné každému čtenáři i dTestu. Každý potencionální klient obdrží před samotnou registrací email, kde je uveden popis služby a cena služby v tzv. uzamykatelném formátu (formát .pdf), tak jak to vyžaduje tzv. "tlačítková metoda" platná od 6. 1. 2023......dTest zde uvádí, že registrační tlačítko odpovídá této novele, proč si tedy dTest neudělá testovací registraci a nepodívá se, co obdrží před samotnou registrací v emailu.........k tomuto kroku naše společnost vyzývá dTest již více jak 15 měsíců, nechápeme, proč toto nemůže dTest učinit a napsat zde všem pravdu, jak tato registrace u nás probíhá a co vše potencionální klient před samotnou registrací od nás obdrží za informace........to je to tak těžké, udělat si registraci a napsat lidem pravdu....nechápeme tento boj s větrnými mlýny...............dokonce i Krajský soud v HK ve svém posledním rozhodnutí stanovil (bod 59. soudního rozhodnutí), že informace o ceně služby může být v emailové komunikace, která předchází samotné registraci...přesně toto naše společnost splňuje, minimálně od počátku minulého roku.............nechápeme postoj dTestu, jsou dvě možnosti, buď není dTest prakticky schopen učinit registraci, která zabere 27 sekund, nebo prostě nechce své čtenáře informovat pravdivě....jiné vysvětlení není......pokud by si dTest uměl i přečíst text realitního inzerátu, tak by musel vědět, že cena služby je zde též zveřejněna, což asi dTest neumí.....škoda....nechte si opravdu radit od profesionálů...... cena služby je jak v emailu, tak v realitní inzerci.........
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: