Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlastním Ford Tranzit BUS. Znamená to tedy, že má okna všude. .
Manžel měl klasiku nářadí v autě, kleště, šroubováky aj. Navíc se nám auto porouchalo, dotáhli jsme ho domů a vzhledem k tomu, že se vybíjelo, vozili jsme s sebou baterie 75 Ah na výměnu. Po zaparkování vozu na pozemku jsme auto uzamkli a nechali jsme v něm vše.
Po třech dnech něco muž potřeboval a šel si do auta pro to nářadí a ejhle, auto bylo vykradené. Autobaterie i nářadí v pryč. Toto je odpověď likvidátora.
Během šetření spisu bylo zjištěno na základě doložených informací, že věci byly umístěny za sedadly. Odkud byly
následně odcizeny z automobilu a nebyly uschovány v uzavíratelné přihrádce, zavazadlovém prostoru chráněné síťkou
proti viditelnosti nebo střešním boxu.
Evidentně buď pan likvidátor neví, co je Tranzit BUS. AA nebo prostě krádež nehodlají zaplatit. Jelikož jsme bohužel důchodci, tak každá koruna schází.
Škodní události č. ***
Pojištění domácnosti
Alespoň kdyby zaplatili ty baterie, nepatří k levným záležitostem
|
Tweet |
Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí. Jestliže byly splněny všechny podmínky a nárok na pojistné plnění spotřebiteli vznikl, je pojišťovna povinna svůj závazek dodržet.
Jestliže pojištěný není spokojen s řešením své pojistné události, měl by se primárně se stížností obrátit přímo na svoji pojišťovnu. Ve stížnosti adresované pojišťovně je vhodné sdělit svůj nesouhlas se způsobem vyřízení pojistné události a případně požádat o nové šetření této události.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dle pojistných podmínek společnosti DIRECT pojišťovna, a.s. se v případě spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, spotřebitel může obrátit na mimosoudní řešení
sporu:
- na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, Česká republika, e-mail: kancelar@ombudsmancap.cz, web: www.ombudsmancap.cz.
Situaci jsme prošetřili. Pojišťovna se musí řídit pojistnou smlouvou a pojistnými podmínkami. Shledali jsme pochybení v prvotním vyjádření likvidátora k odložení spisu bez výplaty pojistného plnění. Na následnou námitku klienta jsme stanovisko správně objasnili. Dle pojistných podmínek je pro uznání nároku na pojistné plnění nezbytné, aby bylo prokázáno překonání překážky při vloupání (např. násilný vstup do objektu). Z dostupných podkladů, které máme k dispozici, vyplývá, že k vloupání došlo nezjištěným způsobem, což nesplňuje pojistné podmínky. Bohužel z tohoto důvodu jsme nemohli vyplatit pojistné plnění a museli jsme spis odložit bez náhrady.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Dle pojistných podmínek dostupných na stránkách společnosti (viz zde: https://www.direct.cz/online/formulare-a-dokumenty) se pojištění vztahuje mimo jiné na věci v uzamčeném vozidle, které byly "odcizeny ze zavazadlového prostoru, střešního boxu či uzavíratelné palubní přihrádky vozidla" a mezi povinnostmi pojištěného uvádí "Věci schovejte. V době, kdy je vozidlo opuštěné, nenechávejte zavazadla ve vozidle tak, aby na ně bylo vidět."
Následkem porušení této povinnosti je dle podmínek pojišťovna oprávněna pojistné plnění krátit, případně jej vůbec nevyplatit. Jestliže tedy byly věci odloženy na viditelném místě, případně nebylo vozidlo uzamčeno, má pojišťovna právo plnění krátit či nevyplatit. Pokud by však spotřebitelka prokázala, že podmínky pojistné smlouvy byly naplněny, měla by na vyplacení pojistného plnění právo.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření pojišťovny reagovat.
Dobrý den, jak jsem již uváděl, jedná se o Tranzit 100 BUS, který má okna po celém svém obvodu, tudíž nelze umístit věci do uzamykatelné schránky, či střešního boxu ( musel bych s sebou vozit štafle) ani jinam. Vzhledem k tomu, že vozidlo bylo používáno na montážní činnost ( instalace a opravy satelitního vysílání) a byly v něm voženy přístroje na opravy a spoustu nářadí, naučili jsme se vše schovávat pod plachty, aby nebylo vidět, co vozíme. Jinak to nešlo. Zkuste něco ukrýt do autobusu , který nemá odkládací box na straně. Vozidlo bylo zaparkováno na pozemku, který je oplocen a řádně uzamčeno. Jelikož je to již veterán a centrál neexistuje ( každé dveře se otevírají zvlášť), lze se do vozidla dostat bez problémů( bohužel). Jelikož bydlíme v problematickém kraji, kde se krade i za bílého dne, protože je zde nedostatek práce, tak jsou auta i ostatní pro zloděje bohužel dostupné. I když děláme pro zabezpečení mnoho, oni si dokáží najít nějakou cestu. Nedávno zde bylo vykradeno mnoho baráků. Nám se jedná o zaplacení pouze těch baterii, které dvě byly téměř nové dvě starší , ale plně funkční.
Dobrý den, paní Spoustová, velmi si vážíme, že jste sdílela detaily ohledně Vašeho vozidla a způsobu zabezpečení nářadí a přístrojů. Rozumíme, že v daných podmínkách je složité zajistit vozidlo tak, aby bylo odolné vůči krádežím. Nicméně, po důkladném prozkoumání Vaší pojistné smlouvy a přihlédnutí k okolnostem odcizení, musíme konstatovat, že v souladu s pojistnými podmínkami, které vyžadují, aby věci byli v uzamykatelném úložném prostoru, nejsme schopni pojistné plnění v této věci uznat. Tento požadavek je stanoven s cílem minimalizovat rizika spojená s odcizením, a to i v případech, kdy vozidlo bylo zabezpečeno jinými způsoby, jako například oplocením pozemku či uzamčením vozu. Nebylo hlavně zjištěno překonání překážky, což je hlavní důvod pro neuznání škody. Chápeme, že situace je pro Vás nepříjemná, zejména vzhledem k tomu, že jste provedli opatření, která jste považovali za dostatečná. Bohužel se musíme držet smluvních podmínek, které platí pro všechny pojistné případy. Doufáme, že tato vysvětlení pomohou objasnit naše stanovisko.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vše zamítli. Přišla jsem díky zloději či zlodějům o čtyři baterie a nářadí. Podle PČR pachatel nenalezen a podle pojišťovny , i když bylo auto na pozemku a zamčené, jsme si to asi ukradli sami. Zámek byl neporušen, jako kdybychom nevěděli, jak to umí zloděj udělat, aby byl zámek neporušen .Je to výsměch obyčejným lidem.
Naše stanovisko jsme klientce objasnili. Bohužel nemáme žádné nové podněty, na které můžeme reagovat. Škoda je odložena bez náhrady pojistného plnění.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
S ohledem na výše uvedené a fakt, že služba VašeStížnosti.cz funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody. Spotřebitelka se však i nadále může obrátit na alternativní řešení sporu, například zmíněného ombudsmana České asociace pojišťoven.