Společnost


Majkl3D-Technology s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78288Zadržování zboží v servisu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2024, před 4 měsíci

Jana Heroutová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 6.6. 2024 jsem poslala mou 3D tiskárnu do servisu Majkl3D-Technology s.r.o.Franty Šumavského 902
339 01 Klatovy ( druhá korespondenční adresa je K Samotám 411
340 04 Železná Ruda) ič 10818651
Zaplatila jsem 499 Kč za svoz tiskárny, kterou firma Majkl3D zajistila a od té doby se nic neděje.
Na emaily nikdo neodpovídá a pokud se dovolám, tak jen slyším výmluvy, že jsou dovolené a že se provozovna stěhovala, neustále to samé.
Dne 30.8. 2024 jsem firmu Majkl3D vyzvala, aby mi poslala tiskárnu zpět. A opět se nic neděje a nikdo se neozývá. Tiskárnu mi zadržují. Copak je normální mít v servisu tiskárnu již 4. měsíc a neodeslat ji na vyžádání zpět?
Mou tiskárnu mi zadržují a nikdo se mnou nekomunikuje.
Děkuji Jana Heroutová, ***


Produkt

Objednaný servis 3D tiskárny Creality Ender 3


Požadované řešení

Ráda bych, aby mi firma Majkl3D zaslala tiskárnu zpět, klidně i neopravenou a proplatila mi oněch 499Kč , které jsem zaplatila za svoz tiskárny do firmy Majkl 3D, ke kterému vlastně nedošlo.

Telefonická dohoda zněla totiž oprava a do 3 týdnů bude tiskárna zpět.
Byla jsem uvedena v omyl, protože kdybych věděla, že bude v servisu 4. měsíc a možná i déle, tak bych si servis vůbec neobjednala.
Jelikož dochází k zadržování mé tiskárny a již 4. měsíc se nic neděje, firma se mnou nekomunikuje a pokud se náhodou dovolám, tak jen slyším neustále výmluvy, hlavně ty samé výmluvy.
Syn potřebuje tiskárnu do školy na školní projekty, na kterých teď nemůže pracovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2024 21:29, před 4 měsíci

V tomto případě záleží, zda bylo zboží u podnikatele také zakoupeno či nikoliv.

Pokud by se jednalo o reklamaci (zboží bylo zakoupeno u stejného podnikatele):
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud by se jednalo o smlouvu o dílo (zboží bylo zakoupeno u jiného podnikatele):
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (vrácení tiskárny) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 13:03, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.