Společnost


V-GARDEN s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78300Změna výrobcem udávaných vlastností robotické sekačky 8 měsíců po jejím zakoupení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2024, před 4 měsíci

Jaroslav Novotný

Znění stížnosti

Robotická sekačka "TECHline NEXTTECH LX2 ZR" zakoupená dne 1.8. 2022 nepracovala správně a rozhodl jsem se jí 19.června tohoto roku dát do reklamace v servisním středisku V-Garden v Lázních Bělohrad:
- sekací nůž se samovolně posouval, takže po najetí na překážku nebo v hustější trávě došlo k jeho posunutí směrem nahoru a robot od té doby trávu nesekal
- docházelo k častému nerozpoznání překážek, které měly robotu zabránit najet do záhonu, a docházelo k najíždění robota na tyto zábrany. Výsledkem nefunkčnosti robota byly poškozené rostliny a poškozené zábrany. Často docházelo k uvíznutí robota na zábraně a tím k přerušení jeho práce. Dle doporučení v dokumentaci výrobce jsme nakoupili proutěné plůtky vysoké 10cm v hodnotě více než deset tisíc korun...

Reklamovanou závadu s posouváním nože středisko uznalo a celý mechanismus nastavování výšky nože vyměnili.
Reklamaci nerozpoznání překážek, narážení do nich a najíždění na ně, ale středisko odmítlo s tím, že stroj testovali s výškou zábrany 15cm(!) a závada se u nich v servisním středisku neprojevila.

Toto zamítnutí reklamace ale rozporuji a odmítám akceptovat - v dokumentaci, kterou jsem obdržel PŘI ZAKOUPENÍ robota, je uvedena výška zábrany 9cm, nikoliv 15cm. Podle tohoto parametru jsme také robotickou sekačku vybrali a na základě informací z dokumentace jsme pořídili a na zahradě instalovali plůtky vysoké 10cm (servisnímu středisku jsme zaslali i fotodokumentaci zahrady). Předpokládali jsme, že s výškou zábran 10cm bude fungování stroje bezproblémové.

Na moji námitku, že v podmínkách provozu k zakoupenému stroji je uvedena výška zábrany 9cm, byla střediskem zaslána písemná odpověď, že dokumentace a parametry stroje, které platili při prodeji robotické sekačky již neplatí, protože platná dokumentace je pouze ta, která je dostupná online přes odkaz v rámci aplikace k ovládání sekačky.
Dle sdělení servisního střediska změnu výšky zábrany na 15cm začal výrobce v dokumentaci uvádět 8 měsíců po datu, kdy jsme stroj zakoupili a servisní středisko argumentuje tím, že výrobce je oprávněn takto parametry robota měnit a sdělovat je zákazníkům formou online aktualizací dokumentace.

S takovým zdůvodněním zamítnutí reklamace ovšem zásadně nesouhlasím. Pokusil jsem se zvrátit toto zamítnutí i žádostí na ombudsmana Datartu, kde jsme robotickou sekačku kupovali. Ale ani ombudsman reklamace nedosáhl.

Svojí stížností chci dosáhnout toho, že pokud je nově u robotické sekačky stanovena výška zábran na 15cm a nikoliv 9cm, jak bylo uváděno při koupi stroje, jde o významnou změnu užitných vlastností stroje a je to důvodem k uznání reklamace.


Produkt

TECHline NEXTTECH LX2 ZR


Požadované řešení

Vrácení peněz za robotickou sekačku. Peníze za marně nakoupené zábrany nepožaduji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2024 14:23, před 4 měsíci

Jelikož byla kupní smlouva uzavřena před 6. 1. 2023, vztahuje se na ni právní úprava ve znění před spotřebitelskou novelou (účinnou od 6. 1. 2023).

Před uzavřením smlouvy je prodávající dle § 1811 odst. 2 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinen sdělit kupujícímu popis hlavních vlastností zboží, zároveň má povinnost kupujícího řádně informovat o způsobu použití výrobku (dle § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Jestliže tak neučiní, mohl by se dopustit přestupku a mohl by tak být pokutován Českou obchodní inspekcí.

Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího, jak spotřebitel učinil.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2024 21:30, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.