Počet nahlášených stížností: | 444 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den - REKLAMACE ZÁSILKY - BALÍKU
OBJEDNÁVALA JSEM U VÁS ELIPTICKÝ TRENAŽÉR VIBROLEGS . DNES MI PŘIŠEL 6 . 9. 2024 BALÍK A V NĚM HRNEC , KTERÝ JSEM SIVŮBEC NEOJEDNALA. NAVÍC JE POŠKOZENÝ, VČETNĚ KRABICE UVNITŘ - JE HNUSNÝ , PROMÁČKLÝ - TEDY POŠKOZENÝ . NIKDY BYCH SI TAKOVÝ HRNEC V ŽIVOTĚ NEKOUPILA ANI NEOBJEDNALA. KDYŽ SI ZADÁM OBJEDNÁVKU
TAK ČEKÁM , ŽE MI TA OBJEDNÁVKA DORAZÍ A NE , CO JSEM SI NEOBJEDNALA . ZAPLATILA JSEM HOTOVĚ NA MÍSTĚ ŘIDIČI 1290,00 KČ ( KORUN) .KDYBYCH VĚDĚLA ,JAKOU LUMPÁRNU UDĚLÁTE , TAK BYCH NIC NEPLATILA A ANI BYCH BALÍK NEPŘEVZALA. PROSÍM VRÁTIT PENÍZE , CO JSEM ZAPLATILA 1290 ,00 KČ NEBO TEN ELIPTICKÝ TRENAŽÉR ( NESMÍ BÝT ROZBITÝ ) . POŠKOZENÝ HRNEC VRÁTÍM ,ALE NA VAŠE NÁKLADY - TO BYLA VAŠE CHYBA - VÁŠ OMYL. POŠKOZENÝ HRNEC NECHCI . CO JSTE TO ZA POFIDERNÍ FIRMU - TO JE NESKUTEČNÝ !
CO JSTE MI POSLALI ZA ŠMEJD - NEMÁ TO ŽÁDNOU HODNOTU ! PROSÍM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O URACHLENÉ VYŘÍZENÍ REKLAMACE. JINAK TO BUDU ŘEŠIT - PRÁVNÍ CESTOU . TOTO JE Z VAŠÍ STRANY PODVOD , UŽ SI OD VÁS NIC NEOBJEDNÁM . JSTE PODVODNÍCI - KOUKEJTE URYCHLENĚ ŘEŠIT MOJÍ REKLAMACI !!!
PSALA JSEM UŽ DVAKRÁT , ALE ODKÁZALI MĚ NA TUTO STRÁNKU - BYLO TO VE SPAMU, PROTO PÍŠI AŽ TEĎ.
S POZDRAVEM HELENA HOLUBCOVÁ
POSLALA BYCH FOTOGRAFIE POŠKOZENÉHO HRNCE , ALE NEMÁTE TU PŘILOŽIT SOUBORY , TAK MI TO NEJDE .
DOBRÝ DEN - PROSÍM VRÁTIT PENÍZE 1290 ,00 KČ - HOTOVĚ ( PŘES ÚČET NECHCI) NEMÁM DŮVĚRU . NEBO ELIPTICKÝ TRENAŽÉR VIBROLEGS ( NESMÍ BÝT POŠKOZENÝ ANI ROZBITÝ ).
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit, či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy, či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.