Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych podala stížnost na poštu v Benátkách nad Jizerou I na Husově náměstí. Již několikrát jsem dostala do schránky poštu někoho jiného a mou poštu nedostávám vůbec. Obyčejné zásilky se ztrácejí úplně a když mám něco doporučeného, tak mi do schránky nikdo nehodí výzvu. Již se mi ztratilo 5 balíčků a dva dopisy. Byla bych ráda, kdyby to někdo začal řešit, jelikož vedoucí pošty to bohužel řešit nechce a vedoucí roznáškové služby mě odkazuje stále na paní, která roznáší poštu. Ta nemá absolutní šajnu o to tom, kam co hází nebo nosí. Nebaví mě jejich jednání a proto píši tutu stížnost. Ochota personalu žádná a o jejich jednání se rozepisovat raději nebudu.
Řešení nechám na vás. Já bych například dala finanční postih vedoucí roznáškové služby a vedoucímu poštu. Oni si pak své lidi snad konečně srovnají a já nebudu muset psát stížnosti.
|
Tweet |
Dle § 12 odst. 7 zákona o poštovních službách je stanoveno, že dokud poštovní zásilka nebo poukázaná peněžní částka nebyla dodána, právo na náhradu škody má odesílatel; po jejím dodání má toto právo adresát.
V tomto případě musí do jednoho roku od podání zásilky uplatnit práva z poštovní smlouvy dle § 7 odst. 3 zákona o poštovních službách.
Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta). Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.
Pokud se výše zmíněné problémy opakují, lze rovněž dát podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Se stížností je tedy nutné se obrátit přímo na Českou poštu.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.