Počet nahlášených stížností: | 86 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 33 |
Dobrý den,
27.8.2024 mi byla zaslána zpráva z čísla 90211099 ve znění: "Cena zprávy 99 Kc s DPH za sluzbu Fizzzplay. Pro zruseni posli SMS ve tvaru STOP GET na cislo 90211. Vice info fpcz@e-help.cc nebo sms HELP GET na 90211." Bohužel jsem na zprávu odpovědělave znění: "STOP GET". Tato zpráva, ale nebyla doručena.
Celkem mi takhle přišly tři tyto zprávy.
Následně jsme zjistila, z vyúčtování od operátora, že mi bylo strženo 3x99 Kč. Reklamaci podávám z důvodu, že jsem si žádnou službu neobjednala. Navíc informace ohledně zrušení je nepravdivá a nefunkční. Jedná se tedy o bezdůvodné obohacení a jednoznačně se jedná o znak agresivní obchodní praktiky.
Žádnou službu jsem si neobjednala. Ve znění zprávy je ale zapsána služba "Fizzzplay".
Prosím o navrácení celkové částky 297 Kč. Detaily o navrácení částky až v případě kladného vyřízení. Pokud nebude má reklamace kladně vyřízena, podám žádost na Českou obchodní inspekce respektive na ČTU.
Děkuji Dana Chmelová.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.