Společnost


Heimstaden Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78312Domovní asistent

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2024, před 4 měsíci

Barbara Nováková

Znění stížnosti

Společnost vybírá od 1.3.2024 každý měsíc od všech nájemníkú 99,- Kč za domovního asistenta (DA). Ten kontroluje jejich majetek, je nelogické a podle získaných informací i nezákonné, vybírat peníze od nájemníků. V poradně jsem zjistila, že: "Podle § 2251 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"), nelze po nájemci požadovat jiné platby než nájemné a zálohy nebo náklady na služby. Pronajímatel tedy může po nájemci požadovat jen platby za plnění, ze kterých má nájemce přímý užitek, mezi něž nebude patřit platba práce domovníka. Pokud již bylo za tuto práci domovníka nájemcem zaplaceno, vzniká na straně pronajímatele bezdůvodné obohacení podle § 2991 OZ, které je povinen na výzvu nájemci vydat." Požádala jsem o zrušení u všech nájemníků. Napsali mi, že poplatek zavedli na základě průzkumu trhu z r.2018, kdy nadpoloviční většina souhlasila se zpoplatněním. Poslala jsem jim §2251 a ihned mi poplatek zrušili a vrátili peníze. Dcera žádala také, pořád jí psali, že u smlouvy na dobu určitou DA vyjmou nejde, protože podepsala dodatek a s placením souhlasila. V dodatku je pouze to, že souhlasí s placením služeb. Psala jsem i já, aby to zrušili všem. Psali o výsledcích průzkumu, o smlouvách na dobu určitou a podepsaných dodatcích a hájili se §67/2013 Sb., který v podstatě potvrzuje platnost § 2251 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., uvádí se v něm služby, ze kterých má nájemník přímý užitek. Z DA má užitek pouze Heimstaden. Tím, že zrušili poplatek mně, dali najevo, že ví, že na poplatek nemají nárok. Přesto dále u smluv na neurčito poplatek vybírají. A o smlouvách na dobu určitou vůbec nechtějí jednat.


Požadované řešení

Zrušení poplatků za domovního asistenta u smluv na dobu neurčitou i určitou, vystavení nových evidenčních listů a vrácení zinkasovaných peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2024 16:23, před 4 měsíci

Ustanovení § 2251 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku říká, že nájemce platí nájemné předem na každý měsíc nebo na jiné ujednané platební období, nejpozději do pátého dne příslušného platebního období, nebyl-li ujednán den pozdější. Společně s nájemným platí nájemce zálohy nebo náklady na služby, které zajišťuje pronajímatel. Dále platí, že pronajímatel nesmí požadovat po nájemci jiná plnění než ta, která jsou výše uvedená.

Co se služeb týče, ustanovení § 2247 OZ říká, že pronajímatel zajistí po dobu nájmu nezbytné služby. Má se za to, že nezbytnými službami jsou dodávky vody, odvoz a odvádění odpadních vod včetně čištění jímek, dodávky tepla, odvoz komunálního odpadu, osvětlení a úklid společných částí domu, zajištění příjmu rozhlasového a televizního vysílání, provoz a čištění komínů, případně provoz výtahu.

Pokud by byla uvedená služba ve smlouvě a nájemce by z ní měl prospěch, mohl by být popsaný postup v pořádku. S ohledem na popis služby na stránkách společnosti máme však za to, že z ní nájemce přímý prospěch nemá. Vzhledem k tomu, že společnost na základě žádosti spotřebitele poplatek ihned vrátila, se domníváme, že na něj nárok neměla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2024 15:00, před 2 měsíci

Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
Dne 13.9. jste zveřejnili moji stížnost o nezákonném jednání této společnosti. Vybírají poplatky 99,- Kč za domovního asistenta u všech nájemníků. Vlastní zhruba 43 000 bytů, za rok tak nelegálně získají více, než
51 000 000,- Kč. K této stížnosti se Heimstaden dodnes nevyjádřil. Místo toho sepsali dodatek ke smlouvám
s datem 25.9.2024. Dodatek obsahuje zvyšování nájmu, elektronické podepisování dokumentů a hlavně služby domovního asistenta. Podepsáním tohoto dodatku souhlasí nájemník se službami DA a jejich placením, přičemž nájemník je povinen hradit úplatu za služby DA od prvního dne měsíce následujícím po měsíci, ve kterém byl nájemníkovi zaslán nový evidenční list. Tento dodatek vystavili v září, ale nový evidenční list dostali nájemníci už začátkem roku a peníze vybírají už od března! Věděli, že nemají právo tuto službu zpoplatňovat, přesto se začali takto obohacovat a dělat z lidí hlupáky. Uvádějí, že služba DA spočívá zejména v poskytování poradenství a přímé komunikaci zaměstnance pronajímatele s nájemníkem v oblastech, jako jsou např. poradenství se zadáváním požadavků nájemníka v mobilu, nebo webového portálu, vysvětlení
a bližší popis všech služeb pro nájemníky, podávání informací o benefitech, sociální poradenství...Všechny tyto služby by měly být automatické a zdarma uvedeny na jejich stránkách a také se dá všechno řešit buď přes portál, e-mailem, telefonicky...A služby, jako je zajištění hodinového manžela, zprostředkování Senior asistenta se dají zajišťovat jinak, na to nepotřebujeme Heimstaden. Služba DA je naprostý nesmysl a kdyby nebyly stížnosti na její zpoplatnění, obohacovali by se nezákonně dál. Dodatek poslali nájemníkům se smlouvou na dobu neurčitou. Tváří se, že u smluv na dobu určitou je všechno v pořádku, protože nájemníci podepsali dodatek, ve kterém souhlasí s placením služeb. Není v něm přímo uvedena služba DA. A že k zavedení dané služby je postupováno v souladu se zákonem č. 67/2013 Sb., který upravuje některé otázky týkající se poskytování plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domech s byty. Znovu píšu, že jsou v tomto paragrafu služby, ze kterých má nájemník přímý užitek. Služby DA do tohoto paragrafu nepatří. MPSV při výpočtech příspěvků na bydlení uznává a započítává do nákladů domácnosti všechny služby z tohoto paragrafu, ale služby DA nezapočítává. Ty je nezajímají, protože tam nepatří a nedají se zpoplatňovat. Takže Heimstaden nemá právo vybírat peníze za DA ani u smluv na dobu určitou. Měli by konečně přestat porušovat zákon a poplatky u smluv na dobu určitou vybírat. A nenechat to řešit např. mimosoudním řešení sporů při České obchodní inspekci.

Vyjádření dTestu:
V této souvislosti odkazujeme na své předchozí vyjádření. Zároveň je nutné doplnit, že není možné požadovat úhradu za služby domovního asistenta zpětně.

Služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti. Společnost Heimstaden Czech s.r.o. není povinna s námi stížnosti řešit a využila nyní svého práva se k podané stížnosti nevyjadřovat.

Pokud spotřebitel nechce využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci, může se ve věci obrátit na soud.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 12:48, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.