Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, u spol. INVIA jsem zakoupil 10.9. zájezd na Krétu s potrvzenou rezervací odletu 13.9. brzy ráno. Ze strany INVIA mi v úterý odpoledne bylo oznámeno, že rezervace nebyla potvrzena a místo není volné.
Nabídli mi jiné zájezdy, méně výhodné, ale vybral jsem a tentokrát mi bylo již sděleno, že musím nejdříve zaplatit zájezd, teprve poté bude ověřeno, zda je dostupný! Toto je naprosto nepřijatelná praxe a naplňuje
znaky nekalé obchodní praktiky a zneužití dominantního postavení. Zároveň INVIA zadržovala uhrazené peníze od 11.9., kdy jsem požádal o vrácení, až do dneška, tj. 16.9., totéž se opakuje i u druhé platby, o jejíž vrácení
jsem požádal poté, co mi bylo den po zakoupení 2. zájezdu opět oznámeno, že není volný! V tomto případě se jedná o bezdůvodné obohacení, INVIA se nesmyslně vypmlouvá na to, že prodlení je na straně banky. Zadržení uhrazených částek
mi následně znemožnilo si zázejd zakopit a dovolenou jsem musel nakonec zrušit.
Letecký zájezd Kréta
Ukončení těchto nekalých obchodních praktik, omluva a adekvátní kompenzace za způsobenou škodu.
|
Tweet |
Zpravidla platí, že pokud spotřebitel zaklikl na stránkách společnosti možnost "rezervovat" zájezd, jedná se o nezávaznou objednávku, po jejím obdržení společnost zjišťuje, zda je zájezd stále dostupný. V případě dostupnosti pak společnost provádí rezervaci a následně jsou spotřebiteli odeslány pokyny pro platbu a návrh smlouvy.
Smluvní vztah mezi spotřebitelem a společností je přitom platně a účinně uzavřen až odesláním vyplněné smlouvy a zaplacením platby (příp. zálohy).
V případě nedostupnosti zájezdu je pak běžné, že jsou spotřebiteli nabídnuty jiné zájezdy odpovídající spotřebitelovým požadavkům. Pokud má tedy spotřebitel zájem o nabídku jiných dostupných zájezdů, je vhodné se s touto žádostí obrátit přímo na společnost.
V případě, že by si spotřebitel jiný zájezd nevybral, má právo na vrácení zaplacené částky. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.