Společnost


RailTransport-Stift s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78346Bezpečnost vlaků a zázemí vozů této společnosti

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 30 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2024, před 4 měsíci

Mgr. Zdeňka Bajusová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v červnu 2024 jsem zakoupila prostřednictvím e-shopu zajezdovevlaky.cz lístky pro 2 dospělé osoby a 2 děti na zájezd do Legolandu (v německém městečku Gűnzburg) v lehátkové části vozu, kde na fotografiích bylo vidět kupé s povlečenými lehátky a další příjemné fotky. Zájezd stál 12 500 Kč včetně vstupenky do Legolandu. Než jsem daný zájezd zakoupila, lustrovala jsem jejich stránky, které lákaly na krásný zájezd s nostalgickými vozy do Legolandu. Ovšem vše nakonec dopadlo jinak.
Jednatel společnosti pan Stift měl dle pokynů poslat propozice k zájezdu, dočkali jsme se skutečně na poslední chvíli a informace obdrželi ve středu pozdě večer, den odjezdu byl pátek. V propozicích nebylo deklarováno, že si máme s sebou přibalit powerbanky k našim mobilům, chyběl přístup k elektřině, voda v tzv. "umývárce", tuto zásadní informaci nám též nikdo nesdělil.
V den odjezdu z hlavního nádraží vystoupil člen posádky, který ani nevěděl, jaký je 5. vůz, nakonec jsme se dopídili sami. Co na nás čekalo uvnitř vagónu a v kupé, se nedá ani vypovědět. Pro nás to byl šok, děti byly překvapené a zklamané, i my dospělí jsme byli zcela frustrovaní. Kupé byla velmi omšelá, stará, stoleček tak malý, že by se na něj nedaly postavit ani dvě lahve vody, lehátka vypadala zanedbaně a špinavě, byla čalouněná a povlečení jsme si museli zakoupit na osobu/200 Kč,3.lehátko umístěné těsně pod stropem bylo nepřístupné, žebřík jaksi chyběl, z lehátek vykukovala vata, některá kupé měla pouze pružiny. Co se týče vagónu jako celku, v našem vagónu byla uzamčená toaleta, později jsem se dozvěděla, že kvůli vandalům, vedle uzamčené toalety byla "umývárka", kde bylo umístěno umyvadlo, ale z kohoutku (pokud se kohoutek takto dal nazývat) voda opravdu netekla. Vše bylo šedivé, staré, zvláštní a na cestě nebyly dodrženy zásady bezpečnosti a hygienické normy. V tomto vlaku jsme měli strávit celou noc od 20.hod - 8:30 ráno - bez přístupu k vodě, bez toho, aniž bychom si nabili telefony, na nevábných lehátkách, která nebyla ani povlečená, až později jsem se dozvěděla, že lůžkoviny jsou placené a nejsou samozřejmostí v lehátkové části. Vše dokládám na fotografiích, které jsem stihla pořídit z hlavního nádraží na Smíchov.
Prý jsem si měla vybrat lůžkový vůz, kde bych měla povlečená lůžka, kde prý údajně bylo umyvadélko s vodou, ale lůžkový vůz nebyl koncipovaný pro 4 osoby, ale pouze pro 3.
Rozhodování nebylo jednoduché, ale nakonec jsme vystoupili na Smíchovském nádraží s panem majitelem, který mi začal ze svého úhlu pohledu vysvětlovat exteriér vlaku, že prý chybí nátěr, ale já neřešila, že vlak nebyl čerstvě natřený, já řešila mnohem závažnější věci typu - přístup k vodě, nefungující a uzamčená toaleta, bezpečnosti vagónových dveří. Při výstupu z vagónu i sama posádka měla problém nám otevřít dveře, abychom mohli vystoupit, museli jsme použít pro výstup jiné dveře. Do Legolandu jsme tedy nakonec nedojeli, protože by to byl pro nás naprosto stresující zážitek, zejména pro moje děti.
S panem jednatelem jsem se pokoušela po dobrém domluvit, aby nám vrátil peníze anebo alespoň část peněz, nechal si vstupné do Legolandu. Vůbec nechtěl slyšet o vrácení peněz a prý nám poskytne nové lístky do lepšího vozu. Byl velmi nepříjemný a arogantní, sice jsme se snažila vyjednávat, ale zcela bez úspěchu.


Produkt

Kontrola vozového vlakového parku, který pan jednatel vlastní, jelikož jsou to staré vyřazené vlaky, které podle platných zákonů a směrnic Evropské unie, by dávno neměly jezdit a měly by být zakázané (z důvodu bezpečnosti, hygienických norem).


Požadované řešení

Požaduji vrátit alespoň část peněz z 12 500 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2024 16:51, před 4 měsíci

V daném případě byla mezi stranami nejspíše uzavřena smlouva o zájezdu ve smyslu § 2521 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník.

Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu, jak spotřebitel pravděpodobně učinil. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.

V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.

Pokud by se spotřebitel domníval, že v daném případě došlo k podstatnému porušení smlouvy, mohl by v souladu s § 2002 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení finančních prostředků. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.9.2024 23:59, před 4 měsíci

Vážená paní Bajusová.
Při zakupování jízdenek jste nemohla vidět ustlaná lůžka, jelikož tyto se zobrazují pouze ve variantě lůžkový vůz, nikoliv lehátkový vůz který jste si zakoupila vy. Vaše kupé jsem po vašem hysterickém a dramatickém, demonstrativním výstupu ještě kontroloval a nic tam nebylo jinak než vám bylo při nákupu LEHÁTKOVÉHO kupé prezentováno. V propozicích které jsem vám dva dny předem zasílal, BYLO UVEDENO: "Prosím mějte na paměti, že se jedná o starší vozy/ historický vlak který nedisponuje zásuvkami na nabíjení telefonů. Proto pokud potřebujete nezapomeňte si vzít sebou Powerbanky."
Jelikož se jednalo o nostalgický, historický express, nejsou ve vlaku v lehátkových vozech zásuvky, možná v budoucnu, je to vše o financích, ale doporučuji vašim dětem si v takovém případě hrát hry jako člověče nezlob se, různé karetní hry nebo jsi číst knížky a nebo skládat Lego, určitě jim to prospěje lépe než celou dobu koukat do telefonu.
Dále bych chtěl uvést, že voda zrovna na vašem konci vlaku sice opravdu netekla, jelikož na tomto konci jsme jej zrovna opravovali ale asi vám nedošlo, že ve vlaku bylo dalších 7 funkčních záchodů a dalších umýváren které byli od vašeho kupé bohužel vzdáleny cca 18 metrů a více, zrovna ty které jste měla hned vedle vašeho kupé opravdu byli uzamčené jelikož byli v poruše, omlouvám se vám, že by jste musela ujít cca 18 metrů....
Za vašich 5 minut jízdy než jste s vašimi kufry demonstrativně vystoupila, jste nebyla schopna jsi ani zjistit, kde se v lehátkovém voze stolečky které jsi můžete v kupé rozložit nacházejí a i žebřík se nachází za opěrkami kde sedíte, takže nelžete, že v kupé nebyli když jste je ani nenašla.
Vámi popisovaná závada: z lehátek vykukovala vata, některá kupé měla pouze pružiny se netýkala vašeho kupé ale pouze kupé kde jste nebyla ubytovaná, tak se laskavě neohrazujte něčím, co se vás vůbec netýkalo!!!
Ještě k bezpečnosti a dveřím které se nedají údajně otevřít, vás upozorňuji na to, že dveře jsou za jízdy blokovány a ještě cca. 10 sec. po zastavení vlaku je ve vzduchových válcích tlak a dveře se nedají hned otevřít, takže to bylo správně, že se nedaly hned otevřít opak by byl špatně.
Váš hysterický výstup ve vlaku a na nástupišti, včetně vašich kufrů a načančaní v šatičkách a střevíčkách mi spíše říkal, že jste si zakoupila něco jiného, než jste myslela a teď se pokoušíte nás touto cestou pošpinit. I cestující ve vedlejším kupé, na které jste se odvolávala, jsem po zájezdu kontaktoval a s dovolením jsem si telefonní hovor nahrál, tito mi potvrdili, že byli spokojeni a že byl zájezd pro ně velkým zážitkem. Já mohu pouze ještě dodat to, že pokud jsi zakoupíte Hostel nemůžete očekávat 5 hvězdičkový Grandhotel. Jinak moje nabídka stále trvá, že můžete s námi cestovat jindy do LEGOLANDU, bohužel nyní až v příštím roce, a naše vlaky vyzkoušet pokud o to ještě stojíte. Ale pokud odstoupíte od cesty v den zájezdu dle našich VOP nic nevracíme.
Dále bych vás chtěl upozornit, že jste porušila zákon o ochraně osobních údajů a fotografovala a zveřejnila fotografii cizího kupé včetně osobních věcí z vašeho pohledu cizích cestujících. Mám vás za to udat?

S přáním klidnějších dnů

Radan Stift

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2024 12:04, před 3 měsíci

Spotřebitelka poskytla následující vyjádření:
Vážený pane,
dovolím si projít všechny jednotlivé body, kde uvádíte nepravdu, kterou samozřejmě dokážu. Chtěla jsem upozornit na stav lehátek jako takových, jejich očividná surovost byla do očí bijící, obávali jsme se posadit, jelikož čalounění si asi pamatuje hodně historických pozadí. Ve Vašem PR videu, kde lákáte desítky lidí, nikde nebyl vidět mini stoleček, ale všude je vidět velký podlouhlý stůl kopírující celé kupé, nikde nejsou vidět umývárny s netekoucí vodou, toalety.
Nabízíte velmi příjemný produkt, který v závěru vypadá absolutně jinak. Přirovnala bych koupi Vašeho produktu s kupováním „zajíce v pytli“. Doporučuji změnit video a natočit skutečně surová kupé, umyvadla s netekoucí vodou bez přítomnosti zásuvek a kde vandalové ničí Vaše toalety, což jste mi sdělil i během našeho telefonického nahrávaného hovoru, kdy jsem požadovala vrátit alespoň poměrnou část finančních prostředků.
Informace o powerbankách skutečně nikde nezazněla, není v žádných propozicích zaznamenaná (viz příloha - e-mailová komunikace z 21/8, 23/8, která plynula od Vás). Vymýšlíte si a Vaše formulace, citace: Prosím mějte na paměti, že se jedná o starší vozy/ historický vlak který nedisponuje zásuvkami na nabíjení telefonů. Proto pokud potřebujete nezapomeňte si vzít sebou Powerbanky." Chybu záměrně neopravuji, jelikož jich je tam více.
Neustále se oháníte, že se vlaky postupně rekonstruují, renovují, ale že vše je o financích. Četla jsem některé starší recenze, kde zmiňuje paní, že jim bylo vidět do kupé, které šlo i špatně zavírat, lidé procházeli a dívali se k nim dovnitř, což je velmi nepohodlné. Sliboval jste v květnu 2023, že se budou šít záclonky, které asi pravděpodobně šijete až do dnešního dne, protože ani jedno kupé nedisponovalo záclonkami. Pokud je takový rozdíl mezi lehátkovým a lůžkovým vozem, je Vaší povinností to deklarovat. Žádnou takovou informaci jsem na Vašich stránkách nenalezla.
Fakt, že stoleček bylo možné roztáhnout, to bych si nebyla tak jistá, v těchto starých vozech by se dal roztáhnout stolek? Nic tomu nenasvědčovalo, pošlete tedy důkaz, jak by se daný stolek roztáhl. A další Vaše informace, kdy já jsem si odněkud měla vzít žebřík a nastavovat ho za jízdy v kupé? To už opravdu nemyslíte vážně.
Další neměnný fakt je, že z našich lehátek vykukovala vata, viz doloženo na fotografiích. Rodina vedle našeho kupé měla lehátka v horším stavu a byli také překvapeni, bavily jsme se s pánem.
Vážený pane, i kdybych jela v plavkách, tak Vám to může být úplně jedno. Řešíte to, co Vám nepřísluší. To je na mém uvážení, ale pro upřesnění jsem měla na sobě lehké pohodlné kalhoty a sandále, protože tehdy bylo velké horko a ve Vašich vlacích bychom se upekli zaživa.
Ty Vaše výhrůžky, že mě udáte, jelikož jsem fotila cizí kupé, které bylo dokořán otevřeno a já si vytvářela důkazní materiál. Mám i svědka. V tomto ohledu GDPR nebylo porušeno. Kupé nebylo zajištěno a každý kolemjdoucí si mohl kupé kdykoli vyfotit. Udal byste každého kolemjdoucího? Pokud by bylo kupé zajištěno, řádně zavřeno, tak bych samozřejmě nefotila.
S Vámi už opravdu nikam nepojedeme, děti byly v šoku, nechtěly v jízdě pokračovat a právě kvůli dětem jsem se takto spontánně rozhodla. Samy se můžou k této situaci vyjádřit. Proto děkujeme za Vaši štědrou nabídku, ale zájezd s Vámi už rozhodně nepodnikneme. Ráda bych se domluvila, aby nám byla vrácena alespoň poměrná část finančních prostředků.
Dovoluji si Vám poradit, abyste příště dbal na korekturu textu a nechal někoho Váš text zkontrolovat.


S pozdravem,
Mgr. Zdeňka Bajusová

Vzhledem k tomu, že vyjádření spotřebitelky směřuje na společnost, přeřazujeme stížnost na ni, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 15:56, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.