Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#78348Faktury vystavované zemřelému i přes zrušení služeb

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2024, před 4 měsíci

Mirka Melicharová

Znění stížnosti

Dobrý den.
28.6.2024 mi zemřela maminka. S úmrtním listem jsem na pobočce Vodafonu Plzeň Plaza 8.7.2024 zrušila veškeré služby (měsíční platby byly v částce 1662 Kč a probíhaly přes její SIPO. Vodafon bohužel službu nezrušil, Česká pošta ji z injasa vyjmout nemůže. V SIPO 8/2024 byla platba opět. Pobočku Vodafonu Plzeň Plaza jsem navštívila opět 7.8.2024, kdy mě odkázali na SIPO a opět následující den 8.8.2024. Při této návštěvě mi bylo sděleno, že srpnová platba účtována být neměla, že obdržím SMSku o přeplatky a do 3 měsíců vrátí poté peníze na účet, který jim mohu zadat až po obdržení SMSky. Nepřišlo nic. 8.9.2024 jsem opět navštívila pobočku Vodafonu, kde jsem se dozvěděla o přeplatky necelých 300 korun (částka od 8.7.2024 do cca 1/2 ćervence dle zůčtovacího období. Bylo mi sděleno, že tato částka byla odečtena z faktury za září jako přeplatek. Úplně nerozumím, jak zemřelému vystavovat další a další faktury a umenšovat je o přeplatek z důvodů smrti. 8.8.2024 mi bylo sděleno, že nemám žádnou pohledávku a nic za maminku nedlužím. 8.9.2024 mi přislíbily, že se mi ozvou a věc dořeší. Nestalo se. Neoprávněně mají na účtu připsané platby ve výši téměř dvou tisíc za zrušené služby. Situaci neřeší, nekomunikují.


Požadované řešení

Vrácení neoprávněně zadržovaných plateb částečně za červenec a v plné výši za srpen.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2024 16:27, před 4 měsíci

V daném případě se jedná o tzv. osobní závazek, který ze zákona zaniká smrtí. Jestliže stěžovatel operátorovi oznámil a prokázal úmrtí zákazníka, není operátor oprávněn si nadále platby účtovat. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.9.2024 14:28, před 4 měsíci

Dobrý den, paní Melicharová, velmi mě mrzí Vaše ztráta. Bohužel kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran.
Abychom se na to mohli podívat, napište nám písemně poštou na Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.9.2024 20:15, před 4 měsíci


Mirka Melicharová

Dobrý den, paní Pilná…Vodafone:
1. reklamace 7.8.2024
2. reklamace 8.8.2024
3. reklamace 8.9.2024
První reakce Vodafone až po vložení stížnosti vasestiznosti.cz s příslibem vyřešení do 22.9.2024…dnes je 24.9.2024 a NIC!

Velký dík za informace, vstřícnost i porozumění dTestu.
Podávám předžalobní výzvu.

Vodafonu děkuji za SMSkový odkaz, kde si zesnulá po přihlášení do svého účtu může celý další průběh sledovat.

Melicharová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2024 13:30, před 4 měsíci

Dobrý den, paní Melicharová, daná záležitost a komplikace mě skutečně velmi mrzí.
Reklamaci lze dle Všeobecných podmínek možné podat prostřednictvím elektronického formuláře, který zákazníci nalezenou ve své internetové samoobsluze Můj Vodafone, nebo písemně na naši adresu. Reklamaci nelze podat telefonicky. Reklamační oddělení komunikuje pouze písemnou formou. Na obdržené reklamace odpovídáme písemně, nikoli telefonicky.
Na reklamace podané a obdržené výše zmíněným způsobem odpovídáme v zákonné lhůtě jednoho měsíce.
Kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Z tohoto důvodu jsem Vám tedy nabídla, abyste nás kontaktovala písemně na adrese: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Postoupení stížnosti nadřízenému orgánu je Vaším právem.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.10.2024 15:52, před 4 měsíci


Mirka Melicharová

Dobrý den.
25.9.2024 jste všechny doklady a podklady přijali datovou schránkou.
Nic nepodávám telefonicky. Vaše vyjádření jen stvrzuje absurditu situace a podtrhuje necitlivost a nadřazenost s jakou s člověkem jednáte.

Korunou všeho jsou vaše opakované a nesmyslné rady, kdy se má zesnulá přihlásit do svého účtu a vše si vyřídit tam. Máme uspořádat duchařskou seanci????

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 09:13, před 3 měsíci

Spotřebitelka nás informovala, že situace se již vyřešila. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.